Перед виборами мера Києва активізувалися підозрілі соцопитування
Журналісти помітили дві кампанії, які просувають Миколу Тищенка та Андрія Пальчевського.
Журналісти помітили дві кампанії, які просувають Миколу Тищенка та Андрія Пальчевського.
Що ближче до дати місцевих виборів, тим більше в медіапросторі з’являється сумнівних соціологічних опитувань щодо кандидатів на посадку міського голови Києва, повідомляє Чесно.
У листопаді 2019 року в інтернеті почали з’являтися публікації з результатами опитування, проведеного Центром суспільного розвитку «Інтер-Акція». Згідно з ними, до рейтингу Кличка (35,9%) наближається Андрій Пальчевський (20,1%).
У березні 2020 року з’явилися нові результати опитувань «Інтер-Акції». Розрив між Кличком і Пальчевським скоротився на 12 пунктів. На початку червня нові дослідження цієї ж організації показують ще більш вражаючі результати: у Кличка – 23,9% а в Пальчевського – 22,6%.
Результати цих опитувань з’являються на сайтах на кшталт znaj.ua та politeka.net. Їх також поширюють такі сайти, як 112.ua, zik.ua та newsone.ua. Телеканали 112 Україна, НАШ і ZIK постійно запрошують Пальчевського, який висловлює особисту думку з абсолютно різних питань: від протестів у США до місцевих виборів.
У червні на сайті kyiv.znaj.ua з’явилися результати опитування, проведеного у Telegram, де, зрештою, Пальчевський набрав більше голосів, ніж Кличко. На другій сходинці – Микола Тищенко.
Наприкінці травня ВГО «Передові правові ініціативи» оприлюднила свій рейтинг, де на друге місце після Кличка (34%) вийшов Тищенко (18%), а третє місце, набравши 10% голосів, посів Пальчевський.
У списку кандидатів, з-поміж яких можна було вибрати варіант відповіді на запитання «Якщо вибори мера міста відбудуться наступної неділі, за якого кандидата ви віддали б свій голос?», зі «Слуги народу”» був тільки Тищенко. Серед запитань також було таке: «Кого з кандидатів на виборах мера Києва має підтримати Володимир Зеленський?» Тищенко набрав 30%.
Керівник «Передових правових ініціатив» – Роман Редько, який тричі балотувався до парламенту від Партії регіонів.
Заступник виконавчого директора Київського міжнародного інституту соціології Антон Грушецький вважає, що відхилення результатів цих організацій від результатів від більш авторитетних соціологічних компаній та однозначна спрямованість на певних кандидатів дають підстави сумніватися в їхній достовірності.
«На рейтинги дуже впливає список кандидатів і зазначення їхньої партійної належності. Якщо ви включите одразу Миколу Тищенка, Олександра Дубінського й Олександра Ткаченка та позначите їх як кандидатів від “Слуги народу”, ви теоретично дробите електорат цієї партії. Якщо додасте декількох помітних діячів з умовно національно-патріотичного табору, то можете відтягнути голоси за Кличка», – пояснює експерт.
Водночас експерти – і Грушецький, і директор соціологічної служби центру Разумкова Андрій Биченко – вважають, що вплив таких соцопитувань не слід переоцінювати.
«Значно вагомішим вплив опублікованих рейтингів (справжніх чи фейкових) може бути на політичних спонсорів, які ухвалюють рішення про фінансування кампанії того чи іншого кандидата», – зазначає Биченко.
Місцеві вибори мають відбутися 25 жовтня цього року.
Обкладинка: скріншот «Чесно»
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті