Уроки коронавірусу: чому зручні та широкі тротуари є важливими?
В американських містах, які розбудовували вже в автомобільну епоху, інфраструктуру відразу робили недружньою до пішоходів.
В американських містах, які розбудовували вже в автомобільну епоху, інфраструктуру відразу робили недружньою до пішоходів.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Американці платять високу ціну за десятиліття нехтування пішохідною інфраструктурою. Про причини та наслідки цього повідомляє урбаніст Девід Зіппер у статті для CityLab і Bloomberg.
Проблему поганих тротуарів оприявнила пандемія коронавірусу. Перформер із Торонто продемонстрував, що на більшості тротуарів нереально дотримуватися соціальної дистанції у два метри.
Made a Social Distance machine to show why @cityoftoronto needs to close major streets like Yonge during COVID-19. Our sidewalks are too narrow to keep a safe distance.
Tell @JohnTory and your local councillors: #streets4peopleTO!https://t.co/uUmYOxOGZv pic.twitter.com/ZiCwuSECx9— Daniel Rotsztain (@theurbangeog) April 13, 2020
Як відповідь на виклики пандемії в низці міст світу почали створювати пішохідні зони та розширювати тротуари. Тимчасово віддати пішоходам одну чи кілька смуг для автомобілів можна за допомогою різних бар’єрів-делінеаторів. Водночас ресторани та кафе подекуди відвойовують простір у пішоходів для своїх літніх майданчиків, де безпечніше перебувати, ніж у закритому приміщенні.
У доавтомобільну епоху в містах Америки було більше місця для пішоходів, зазначає Арлі Адкінс, професор міського планування з Університету Аризони. Та з 1920-х років містопланувальники зробили чіткий вибір у пріоритетах розподілу простору – на користь автомобілів.
У старих містах, заснованих до автомобільного буму, тротуари звужували, а в нових містах інфраструктуру відразу робили недружньою до пішоходів. Це видно, зокрема, якщо порівняти Нью-Йорк та Остін (Техас). Якщо в першому є доволі непогана пішохідна мережа, то в другому половина вулиць взагалі не мають тротуарів.
Вирішення проблеми з тротуарами у США ускладнює те, що той чи інший відрізок тротуару може бути як на балансі міста, так і на балансі власника будинку. Наприклад, у Сан Хосе та Міннеаполісі відповідають за стан тротуару саме приватні власники, вони ж мають оплачувати утримання в належному стані. Саме тому гірші тротуари – у бідних районах (в яких зазвичай переважає чорне населення). Відповідно, у бідних (і чорних) районах пішоходи частіше потрапляють в автоаварії.
Незадовільний стан тротуару чи його цілковита відсутність змушує пішохода виходити на проїжджу частину й ризикувати здоров’ям або життям. Найбільше такий стан речей впливає на найвразливіші верстви, такі як літні люди, батьки з дитячими візками та люди з інвалідністю.
Розмаїття балансоутримувачів призводить до того, що все населення міста страждає від відсутності інфраструктури – хай як добре один власник слідкує за своєю частиною тротуару, якщо далі хідник обривається, то люди оминатимуть весь маршрут.
Відсутність тротуарів має безпосередній вплив на здоров’я. Проведене 2009 року в 11 країнах дослідження показало, що містяни, які живуть у районах із хорошими тротуарами, більш схильні гуляти щонайменше 30 хвилин на день.
У 2017 році опитування, проведене Американською спілкою рієлторів, виявило, що для 87% респондентів наявність тротуарів та пішохідної мережі є важливим чинником для вибору місця проживання.
Читайте також: Уроки коронавірусу: містяни потребують ширших балконів
Автор вважає, що пандемія – гарний привід для того, аби міста США переглянули політику фінансування та планування пішохідної інфраструктури, адже тротуари бережуть здоров’я навіть коли немає коронавірусу.
Фото: Gabe Pierce, Unsplash
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті