Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 279 днів. За цей час ми опублікували 23507 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Міжнародна коаліція C40, до якої входять представники 96 міст, рекомендує створювати «15-хвилинні міста». Про це йдеться в оприлюдненій коаліцією 15 липня програмі щодо відновлення економіки за коронавірусної кризи, повідомляє Bloomberg CityLab.

Найактивніше ідею «міста 15 хвилин» просуває мерка Парижа Анн Ідальго. Згідно з нею, культурна, освітня, медична, комерційна та офісна інфраструктура має бути у 15-хвилинній доступності від дому для кожного пішохода або велосипедиста.

Ідея щільнішого міського простору, децентралізації й роззосередження міського життя та пішоходизації вулиць – не нова. Її, зокрема, проповідували учасники руху Нового урбанізму, своєю чергою натхненні американською урбаністкою Джейн Джейкобс.

Необхідність у пошуку нових концепцій містопланування наново постала через кліматичні зміни та пандемію коронавірусу, яка вдарила по багатьом комерційним структурам, таким як шопінг-моли, бізнес-комплекси тощо. Вже зараз у США планують перебудовувати занепалі торговельні центри на мультифункціональну забудову.

Щільність і піша доступність у рамках «міста 15 хвилин» пітримуватиме локальні бізнеси й одночасно сприятиме зменшенню викидів, які в урбанізованому середовищі утворюються переважно через транспорт. Чим більший commute time – час поїздки, наприклад, з дому на роботу, тим вагоміший вплив на довкілля. Інтернет-шопінг і доставка лише погіршують цю проблему.

«Ми прагнемо заохотити людей купувати локальне і забути про Amazon», – заявила мерка Монреаля Валері Плант, учасниця C40.

Прихильники концепції «міста 15 хвилин» наголошують, що ідея полягає не в тому, аби оголосити війну автомобілям або будувати Лувр на кожному розі, – це радше питання пріоритетів і векторів розвитку. Крім того, рішення мають бути комплексними: недостатньо, наприклад, розширити тротуар і додати велосмугу, якщо поряд залишається автомобільна артерія зі швидким рухом.

Саме тому, наприклад, спроби трансформувати Тайсонс-Корнер, передмістя Вашингтона, виявилися недостатньо вдалими. Протягом останнього десятиріччя офісні та комерційні площі заміняли на мультифункціональну забудову високої щільності, що справді сприяло розвитку малого місцевого бізнесу, проте створити інфраструктуру, сприятливу для пішоходів і велосипедистів, не вдалося. Тож жителі Тайсонса, як і раніше, дотримуються старої моделі мобільності та їздять на роботу до Вашингтона.

Фото: facebook.com/HidalgoAnne

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button