Чому пандемія призвела до велобуму в Європі?
Перехід на індивідуальні види транспорту може або призвести до ще більшої автомобільної експансії, або дати поштовх для розвитку велоінфраструктури.
Перехід на індивідуальні види транспорту може або призвести до ще більшої автомобільної експансії, або дати поштовх для розвитку велоінфраструктури.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24975 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Пандемія коронавірусу спряла сплеску попиту на індивідуальний транспорт, і чимало європейських міст вирішили стимулювати саме поїздки велосипедах на противагу менш екологічному автомобілізму. Про це йдеться у матеріалі ГО «Асоціація велосипедистів Києва».
У політиці є теорія, що кризова ситуація дає можливість переглянути усталені принципи функціонування суспільства та проводити більш радикальні реформи. Перехід на індивідуальні види транспорту може або призвести до ще більшої автомобільної експансії, або дати поштовх для розвитку велосипедної інфраструктури.
Франція. Карантин у Парижі призвів до суттєвого обмеження поїздок у громадському транспорті. Водночас муніципалітет, очолюваний Анн Ідальго, вирішив, що збільшення кількості індивідуальних автомобілів «стане кошмаром для міста». Тож у французькій столиці було облаштовано 50 кілометрів тимчасових велодоріжок, впроваджено виплати у розмірі 50 євро на ремонт старого велосипеду або субсидію до 500 євро на купівлю нового електровелосипеду, а також запровадили безкоштовні велосипедні уроки для недосвідчених користувачів.
Як результат, кількість велосипедистів у травні зросла більше ніж на чверть у порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
Німеччина. У травні майже половина опитаних німців заявили, що користуватимуться громадським транспортом менше або не користуватимуть взагалі. Хоча громадський транспорт не зупинявся, кількість рейсів було знижено, а пасажировмісність була обмежена. Міністерство охорони здоров’я закликало до переходу на велосипеди або піші прогулянки.
Після карантину кількість велосипедів зросла на чверть. Наприклад, у Берліні кількість велосипедистів у червні 2020 року зросла більш як на чверть порівняно з попереднім роком. Якщо у квітні більшість велосипедистів пересувались містом на вихідних, то влітку велосипед використовували перш за все у будні – що можна пояснити поступовим поверненням до роботи в офісах.
Велика Британія. Завдяки розширенню інфраструктури та ваучерам на ремонт велосипедів, кількість велопоїздок стрімко зросла вгору. У квітні продажі велосипедів зросли на 50% порівняно із попереднім роком. Великі міста, такі як Бірмінгем, Ліверпуль та Манчестер отримали субсидії із державного бюджету на відокремлення велодоріжок від основного потоку машин.
Просування велоруху у Британії тісно пов’язується зі сферою охорони здоров’я. Уряд порахував, що успішна реалізація програми «Велосипедом на роботу» може щороку заощадити державі близько восьми мільйонів фунтів стерлінгів за рахунок збільшення фізичної активності британців.
Слід зауважити, що європейські міста здебільшого вже мають розроблені стратегічні плани зі сталої мобільності, та коронавірусна криза все ж посприяла появі тимчасової велоінфраструктури, що має всі шанси стати постійною.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті