Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: facebook.com/Ukrzaliznytsia

Реалізація проєкту City Express, який передбачає налагодження кращого приміського сполучення з Києвом, коштувала би орієнтовно 10 мільярдів гривень, повідомив в інтерв’ю LIGA.net директор філії «Пасажирська компанія» Укрзалізниці Олександр Перцовський.

За його словами, цьогоріч найреалістичніше – відремонтувати вже наявні потяги. Зробити капітальний ремонт одного електропотягу коштує приблизно 50-60 мільйонів гривень. Таким чином виходить базова електричка, але вже комфортна: з кондиціонерами, новими туалетами, освітленням, зручними сидіннями тощо.

«City Express у Києві – це десь дев’ять потягів, тобто мільйонів гривень. Приблизно половину з цих експресів спрямуємо на міста-сателіти столиці. Якщо знайдемо ще додатковий ресурс, то, можливо, відновимо ще два-п’ять потягів», – зазначає Перцовський.

За проєктом, City Express в Україні – йдеться про агломерації Києва, Дніпра і Харкова – складатиметься з 40 електричок: 20 модернізованих і 20 нових. Один склад нового електропотягу коштує 9-11 мільйонів євро. Тобто на закупівлі потрібно ще близько 200 мільйонів євро, – в той час як джерела фінансування поки що лишаються під питанням.

На будівництво залізничної інфраструктури, такої як пересадкові вузли та створення безбар’єрного середовища, потрібно 2,5 мільярда гривень.

«У київському проєкті задіяно 50-52 станції різного типу… Пересадкові вузли, скажімо, на Либідській, потрібно зробити пов’язаними з системою міського транспорту», – коментує посадовець.

Інфраструктура для самих поїздів (депо) обійдеться у 2-3 мільярди гривень. Ще «сотні мільйонів» можуть піти на розвиток сигнальної інфраструктури та IT-інструменти, такі як єдиний квиток.

«Люди у міському русі зазвичай орієнтуються не на розклад, а розраховують, що кожні 10-15 хвилин буде потяг. Для того, щоб так було, потрібно модернізувати сигнальну інфраструктуру, а також вийти на цільові інтервали руху та швидкість», – зауважує Перцовський.

Щодо термінів, то, за словами Перцовського, проєкт можна реалізувати за три-чотири роки.

Схема приміського сполучення в Києві та області

Проєкт Kyiv City Express в Укрзалізниці розглядають ще з 2019 року. Йдеться про модернізацію й налагодження сполучення між Києвом і містами-супутниками за прикладом німецької S-Bahn. У цей проєкт планували інтегрувати київську міську електричку, яка зараз перебуває на балансі Київпастрансу.

У лютому Укрзалізниця знову заговорила про City Express – стосовно трьох українських міст. Водночас у компанії зазначають, що своїми силами не зможуть профінансувати проєкт. Перцовський наголошує, що структура доходу будь-якої європейської залізниці зазвичай виглядає так: 50-60% – дохід від продажу квитків, а решта дофінансовується державою.

Тим часом у 2021 році Укрзалізниця запустила оновлені електрички Тарасівка-Боярка–Вишневе-Київ та Київ-Коцюбинське-Ірпінь-Буча.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button