На Трухановому острові створять об’їзну велодоріжку. Що з цим не так?
У 2018 році у КМДА озвучували ідею облаштування такої велодоріжки разом із відкриттям для автотранспорту центральної Труханівської вулиці.
У 2018 році у КМДА озвучували ідею облаштування такої велодоріжки разом із відкриттям для автотранспорту центральної Труханівської вулиці.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Уздовж берега Дніпра на Трухановому острові планують реконструювати шість кілометрів дороги з облаштуванням велодоріжки. Транспортна експертка й велоактивістка Анна Даниленко повідомила «Хмарочосу», що у КМДА раніше озвучували ідею створення такої об’їзної велодоріжки й одночасно – відкриття для автомобільного транспорту Труханівської вулиці.
16 березня відбувся оголошений «Київавтодором» тендер на розробку проєктно-кошторисної документації. На конкурсі переміг Інститут «Київдормістпроект» із пропозицією 5,6 мільйона гривень. Його єдиним конкурентом була компанія «Автомагістраль». Підрядник має розробити проєкт до кінця 2022 року.
За тендерною документацією, планують реконструювати вулицю Паркову, яка зараз має покриття з залізобетонних плит, і ще кілька відтинків ґрунтових стежок. Натомість дорогу хочуть застелити асфальтом або безфасковою плиткою та нанести розмітку для велодоріжки в обох напрямках. Під час реконструкції також передбачається облаштування місць для відпочинку пішоходів і велосипедистів, велопарковок, велосипедних СТО, а також LED-освітлення.
Даниленко, – яка у минулому курувала сектор розвитку велосипедної інфраструктури Дептрансу КМДА, – повідомила «Хмарочосу», що ця пропозиція не обговорювалася з велоспільнотою Києва, принаймні з тими активістами, які протягом кількох останніх років виборювали велопішохідний Труханів острів.
Велосмуга, яка наскрізно перетинає острів Труханівською вулицею, з’явилася як частина веломаршруту «Троєщина-Центр», відкритого 2015 року. Згідно зі схемою організації дорожнього руху, ця вулиця є пішохідною зоною з дозволом проїзду велосипедистам. Нею також має право їздити службовий транспорт і ті, хто живе на острові, за умови дотримання швидкості не більш як 20 км/год.
У 2016 році в’їзд на острів зробили платним: Київтранскпарксервіс встановив шлагбаум і брав за проїзд 70 гривень. «Машини почали ганяти на всі гроші, трапилось декілька випадків ДТП з велосипедистами. З того і почалася боротьба за пішохідну зону: численні акції прямої дії, звернення до КМДА, висвітлення незаконності в пресі», – зазначає Даниленко. Зокрема, у листопаді 2016 року автомобіль перевищив швидкість і збив пішоходів, один із яких загинув.
Водночас на Труханівській вулиці з’явилася нова велорозмітка, яка не відповідала проєкту: вона фактично не лишала місця пішоходам, а велосипедистам виділили місце так, щоб ті не заважали автомобільному трафіку.
У 2017 році проблему взявся вирішувати новий директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Сергій Симонов. Тоді на Трухановому острові створили базу автомобілів, яким дозволено заїжджати через автоматичний пропускний пункт, поставили камери для контролю швидкості, порушників виключали з бази, стерли незаконні піктограми велосмуг і повернули пішохідну зону. У результаті машин на острові поменшало, а водії почали їздити повільніше.
«20 липня 2018 року мене запросили на засідання земельної комісії, де представниця Департаменту архітектури КМДА презентувала концепцію розвитку Труханового острову. В частині транспорту було зазначено створення велосипедної доріжки вздовж лінії води Дніпра і повноцінної автомобільної дороги по вулиці Труханівській. Також там була вхідна група, яку відкрили минулого року», – розповідає Даниленко.
Вона припускає, що нинішній тендер є реалізацією висловленої тоді пропозиції. Це може значити, що велодоріжка Парковою вулицею слугуватиме для того, щоб звільнити Труханівську вулицю від велотрафіку.
«З приводу технічного завдання консультації з велосипедистами не проводились, так само, як і при облаштуванні велосипедної доріжки через перголу, та встановленні лежачих поліцейських проти велосипедистів на пішохідному мосту. Ми бачимо планомірну реалізацію концепції, при цьому знову відсутня комунікація з користувачами. Ми не чули жодної офіційної позиції від представників влади: чи залишать головну зелену магістраль у місті?» – підсумовує Даниленко.
«Хмарочос» також звернувся за коментарем до Київської міськадміністрації.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті