Transport City Projects: лобіювати інтереси міст на рівні держави  

Дата публікації: 22.3.2021 Розділ: Колонки

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 269 днів. За цей час ми опублікували 23431 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
...

Автор колонки:

Петрощук Євген

Урбаніст

Реалізація великих інфраструктурних об’єктів в Україні ставить справедливе питання – чому інші проєкти не долучені до цієї історії успіху. Якщо Запорізький міст можна добудувати, то чим гірший Подільський мостовий перехід, запитають кияни. 

Очевидно, що запит на масштабні зміни є у самих громад мегаполісів, у тих же Києва, Одеси чи Дніпра. Але у місцевої влади не вистачає коштів, щоб їх реалізувати. 

Платформа Transport City Projects об’єднала фахівців, які мають певну експертизу у реалізації національних проектів. Фахову оцінку та допомогу вже можуть отримати ряд об’єктів, які можна виділити у три головні напрямки.

Закінчення недобудованих об’єктів

За один рік рух запустили п’ятьма найстарішими довгобудами України, серед яких мости у Запоріжжі та Маршинцях Чернівецької області, Буштино на Закарпатті, міст через Хаджибейський лиман. 

Подільський мостовий перехід у столиці замість того, щоб стати найбільшим арковим мостом в Європі, потрапив у розділ німецького підручника, як не треба робити. Ціна його добудови вимірюється мільярдами. Але у Києва таких грошей немає. 

Як варіант: завершити об’єкт у рамках програми «Велике будівництво», а за гроші столичних платників податків врешті запустити той єдиний електронний квиток. 

Вже є реальні дати і терміни добудови з’їздів на лівому березі для Дарницького мосту. У цьому проєкті команда Transport City Projects допомагає організовувати процеси, спільно з Укрзалізницею вже розроблений поетапний план робіт. Вони мають розпочатися вже влітку цього року. 

Нове будівництво 

Беручись за побудову метро чи обходу місцеві бюджети, очевидно, не впораються без допомоги держави. Трохи цифр: бюджет розвитку Києва – це 5 мільярдів гривень. Побудувати четверту гілку метро з виходом на Троєщину коштує 50-60 мільярдів. Це означає, що 10 років, без допомоги центральної влади, столиця будуватиме тільки метро. 

Або ж в Одесі ціна прокладання нової дороги, яка з’єднає північні та південні райони міста, вже зупинилася на цифрі мільярд доларів. Навіть на проєктні роботи, а це 8 мільйонів доларів, у міському бюджеті далеко небідного портового міста немає коштів. А дорога потрібна вже.   

Показовою є історія з Хаджибейською дамбою в Одесі, «нічийним» стратегічним об’єктом. Брати її на свій баланс місто не хоче – грошей немає. Але якщо споруду включити в перелік об’єктів «Великого будівництва», що передбачає обхід Одеси, то через дамбу можна прокласти маршрут, і зробити на ній багатосмугову дорогу. Звісно, відремонтувавши саму споруду. 

Експерти платформи Transport City Projects готові долучитися до змін по всій країні. Обходи мегаполісів, таких як Дніпро, Одеса, нові мостові переходи та велоінфраструктура – ці масштабні проєкти необхідні самим містам і всій Україні. При цьому, далеко не завжди йдеться про необхідність передачі майна з комунальної власності у державну, чого так бояться мери. 

Залізничний транспорт

Реалізація проєкту City Express, який передбачає відновлення та запуск залізничного сполучення з містами-сателітами Києва, Харкова, Дніпра. Проєкт покликаний розвантажити дороги самих мегаполісів, так і під’їздів до них. Але знову впираємося у брак фінансів. Експертиза із залучення фінансування, пошук і переговори з інвесторами, консультація щодо реалізації складних інфраструктурних проектів, обмін досвідом – це є компетенцією платформи Transport City Projects

Розвиток велоінфраструктури, мережі електротранспорту, безпека на дорогах мегаполісів – все це важливі та стратегічні завдання, до вирішення яких має бути і вже готова долучитися держава.

Цей матеріал є авторською колонкою та може не збігатись з позицією редакції

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button

Зареєструйтеся, щоб продовжити читати «Хмарочос»

Вітаємо! За цей тиждень ви переглянули вже 5 сторінок на «Хмарочосі». Ми цінуємо, що ви є нашим активним читачем, і просимо пройти швидку реєстрацію. Ми не збираємо ваші персональні дані. Після реєстрації ви зможете продовжити користуватися сайтом.

Відповіді на популярні питання

З вашою підтримкою ми стаємо кращими і отримуємо можливість створювати більше цінних та цікавих матеріалів про наше місто. Якщо маєте питання щодо реєстрації, напишіть нам листа на [email protected]