Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 276 днів. За цей час ми опублікували 23482 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: facebook.com/kyivcity.gov.ua

Київський метрополітен та Київпастранс звернулися до КМДА з проханням виділити з бюджету кошти на громадський транспорт або переглянути тарифи на проїзд.

У Київпастрансі підрахували, що собівартість перевезення одного пасажира становить 20,50 гривні, а міською електричкою – 71,71 гривні. Економічно обґрунтованим тарифом станом на 2021 рік вважають 25 гривень за квиток на трамвай, тролейбус і автобус, а на міську електричку – 78,90 гривні. Зараз квиток коштує 8 гривень, і ця ціна, на думку підприємства, себе вичерпала.

У Київському метрополітені заявляють, що собівартість перевезення пасажира становить 20 гривень. Метро отримує трохи більше шести гривень доходу з кожного пасажира й нарікає, що перевезення пільговиків місто не компенсує. Економічно обґрунтованим тарифом називають 21 гривню.

Комунальники скаржаться, що на роботу підприємств серйозно вплинула пандемія коронавірусу, пасажиропотік значно впав через карантинні обмеження. Зокрема, в метрополітені вирішили перевести працівників на чотириденний робочий тиждень. Це рішення торкнеться близько 3000 працівників, які будуть недоотримувати п’яту частину своєї зарплати. Метро заявляє, що потребує мінімум 1,5 мільярда гривень.

Востаннє тарифи на проїзд у комунальному транспорті Києва переглядали влітку 2018 року. Тоді вартість проїзду в наземному транспорті зросла вдвічі – з 4 до 8 гривень, а в метро – з 5 до 8 гривень.

«Муніципальний транспорт ми й так вже оплатили зі своїх податків – плюс колосальні доходи від тієї ж реклами в транспорті зазвичай кудись зникають», – коментує заяви перевізників юрист Георгій Сандул.

Транспортні експерти вважають, що підвищення вартості проїзду не є розв’язанням проблеми з утриманням громадського транспорту. За деякими підрахунками, Київ недофінансовує громадський транспорт на 7 мільярдів гривень.

Натомість деякі європейські міста витрачають на розвиток громадського транспорту понад третину свого бюджету. Наприклад, у 2016 році на громадський транспорт у Варшави виділили 30% бюджету міста. У Празі в 2019 році видатки на громадський транспорт склали 15% бюджету.

Політика КМДА під час пандемії COVID-19 полягала в обмеженні пересування громадським транспортом – його фактично визнали джерелом поширення вірусу. Кілька разів Київ запроваджував спецперепустки й водночас скасовував плату за паркування для приватних автомобілів. Приватні маршрутки при цьому погрожували взагалі припинити роботу.

На початок 2021 року рівень автомобілізації в Києві вперше перевищив позначку 400 автомобілів на тисячу мешканців. При цьому українці користуються переважно вживаними автівками – у 2020 році частка придбаних вживаних автомобілів становила 80%. При цьому рівень автомобілекористування в Києві традиційно високий – власник автівки здійснює нею поїздку у 88% випадках.

За результатами моніторингу TomTom у 2020 році Київ посів сьому сходинку в рейтингу міст із найбільшими заторами.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button