Київрада просить уряд компенсувати киянам пільговий проїзд, щоб не підвищувати тарифи
У Київраді пояснюють: раніше пільговий проїзд відшкодовували з держбюджету, доки в 2016 році не внесли зміни до Бюджетного кодексу.
У Київраді пояснюють: раніше пільговий проїзд відшкодовували з держбюджету, доки в 2016 році не внесли зміни до Бюджетного кодексу.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Київрада звернулася до Кабміну та Верховної Ради з проханням компенсувати пільговий проїзд із державного бюджету, повідомляє пресслужба КМДА.
Депутати вважають, що завдяки таким компенсаціям вдасться не допустити підняття тарифів на проїзд у громадському транспорті. Напередодні Київпастранс і Київський метрополітен заявили, що тарифи на проїзд слід збільшити до 25 гривень у наземному транспорті та 21 гривні у підземці. Обґрунтованою ціною на проїзд у міській електричці назвали майже 80 гривень.
У Київраді пояснюють: раніше з держбюджету надавалися субвенції (дотації) місцевим бюджетам для відшкодування пільгового проїзду. Але у 2016 році до Бюджетного кодексу внесли зміни, через які тягар компенсацій переклали на місцеві бюджети. Київські депутати вважають, що це суперечить Конституції, але пільговий проїзд встановили саме державні органи.
Міський голова Віталій Кличко нарікає, що у 2019 році за пільговий проїзд із міського бюджету віддали понад 747 мільйонів гривень, у 2020 році – 489 мільйонів, а цьогоріч у бюджеті закладено понад 803 мільйонів.
«Разом із тим держава позбавила можливості наповнювати бюджети органів місцевого самоврядування коштом пайової участі та несправедливо продовжує вилучати з бюджету Києва надходження від ПДФО – 60% замість 40 %, як з інших міст», – зауважує мер.
Тим часом заступник Кличка Микола Поворозник вже пояснює процедуру підвищення тарифів на проїзд. Свій допис він ілюструє фотографією з мітингу працівників Київпастрансу й метро, які вимагають гідної оплати праці. У метрополітені напередодні заявили, що переведуть працівників на чотириденний робочий день, що передбачатиме також скорочення зарплат на одну п’яту.
Директор аналітичної компанії А+С Україна Дмитро Беспалов прогнозує, що підвищення вартості проїзду таки відбудеться – до 12-15 гривень, – а озвучені перевізниками цифри є елементом торгу.
Політика КМДА під час пандемії COVID-19 полягала в обмеженні пересування громадським транспортом – його фактично визнали одним із найбільших джерел поширення вірусу. Кілька разів Київ запроваджував спецперепустки й водночас скасовував плату за паркування для приватних автомобілів. Приватні маршрутки при цьому погрожували взагалі припинити роботу.
На початок 2021 року рівень автомобілізації в Києві вперше перевищив позначку 400 автомобілів на тисячу мешканців. При цьому українці користуються переважно вживаними автівками – у 2020 році частка придбаних вживаних автомобілів становила 80%. При цьому рівень автомобілекористування в Києві традиційно високий – власник автівки здійснює нею поїздку у 88% випадках.
За результатами моніторингу TomTom у 2020 році Київ посів сьому сходинку в рейтингу міст із найбільшими заторами.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті