Верховна Рада дозволила будувати Київську обхідну дорогу без Prozorro
В Укравтодорі повідомляють, що тепер дорогу будуватимуть за міжнародним форматом контрактів EPC+F.
В Укравтодорі повідомляють, що тепер дорогу будуватимуть за міжнародним форматом контрактів EPC+F.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Верховна Рада вивела будівництво Великої кільцевої дороги навколо Києва з-під дії закону про публічні закупівлі. Відповідну поправку під час розгляду законопроєкту 5309 підтримали 268 народних депутатів.
Як повідомляє Transparency International Ukraine, загалом законопроєкт покликаний вдосконалити систему публічних закупівель і справді має низку важливих правок. Водночас деякі зміни до нього дозволяють проводити закупівлі до Дня Конституції та Дня Незалежності за переговорною процедурою – без прозорих конкурентних торгів.
«Тепер Кабмін має визначити перелік замовників, які зможуть скористатися можливістю купувати без тендерів, та відповідний список товарів, робіт і послуг. А отже, під час підготовки до свят мільйонні угоди зможуть отримати ті компанії, які організатори оберуть на власний розсуд», – заявляють в організації.
Окрема правка стосується будівництва Великої кільцевої дороги, яку не підтримали в парламентському комітеті, але підтримали на сесії Верховної Ради. Ексуповноважена Антимонопольного комітету Агія Загребельська повідомила, що правку вніс депутат фракції «Слуга народу» Арсеній Пушкаренко.
«Президентська фракція проголосувала за виведення з “Прозорро” робіт із будівництва Великої кільцевої автомобільної дороги навколо Києва. Тобто дала дозвіл на “ручний” розподіл майже 100 мільярдів бюджетних гривень», – заявила Загребельська.
За її словами, законопроєкт 5309 також дозволяє тендерній колегії АМКУ не приймати до розгляду скарги на дискримінаційні умови тендерної документації замовників, якщо, на думку АМКУ, доказів не достатньо.
В Укравтодорі, своєю чергою, повідомляють, що тепер Київську обхідну дорогу будуватимуть за міжнародним форматом контрактів EPC+F.
«Йдеться про те, що на конкурентних торгах підрядник визначатиметься не лише за ціновим критерієм, але й за умовами залучення фінансування. Тобто підрядник не лише проєктує та будує, але й забезпечує можливості фінансування для виконання цих робіт», – заявляють у корпорації.
Восьмого червня Укравтодор презентує бачення майбутньої закупівлі.
Будівництво Великої кільцевої автомобільної дороги, а точніше її південного півкільця – Київської обхідної дороги – має початися цього літа. Вартість проєкту – 85 мільярдів гривень, терміни реалізації – до 2025 року. У будівництві, ймовірно, братиме участь американська компанія Bechtel Overseas Corporation.
Екологи заявляли, що будівництво Київської обхідної дороги призведе до знищення десятків гектарів лісу. В Укравтодорі обіцяють висадити нові дерева.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті