Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 275 днів. За цей час ми опублікували 23482 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

До та після ремонту в переході на станції «Контрактова площа». Фото: Клим Братковський

На станції метро «Контрактова площа» нещодавно почали замінювати оригінальну облицювальну плитку на звичайну. У КП «Київський метрополітен» відповіли, що на станції проводиться капітальний ремонт.

Там проводиться заміна старої плитки, бо «вона більше не виробляється і досить сильно пошкоджена за 45 років експлуатації».

«Таких місць багато можна зустріти у місті – кераміка чи мозаїка на стінах заводів, шкіл, поліклінік, інститутів. Ці об’єкти не мають охоронних статусів, а відповідно ремонтуються за загальними нормами. Однак на території наших станцій ми вирішили залишати невеликі квадрати для історії метрополітену. Пізніше поряд будуть розміщені таблички з коротким описом та авторами зразків», – розповіла заступниця начальника метрополітену Наталія Макогон. Вона додала, що наразі тривають роботи на станціях «Чернігівська», «Іподром», «Площа Льва Толстого», «Дорогожичі», «Житомирська» та «Контрактова площа».

Мистецтвознавиця Євгенія Моляр припускає, що плитку зробили на заводі «Керамік», заснованому в 1894 році. Станцію «Контрактова площа» відкрили в 1976 році. Над її проєктом працювали архітектори Борис Приймак, Ігор Масленков, Федір Заремба.

Ми вже неодноразово писали, що під час ремонтних робіт в київському метрополітені знищують автентичну облицювальну плитку, світильники, декоративні елементи тощо. Наприклад, наприкінці 2020 року замінили плитку на виході зі станції «Тараса Шевченка». Оригінальні варіантні плитки розробляла художниця Ганна Шарай в 1979-1980 роках в Експериментальній лабораторії архітектурної кераміки. Тоді пресслужба КП вчергове наголосила, що «плитка не є архітектурною пам‘яткою» і тому не підлягає збереженню.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button