Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 300 днів. За цей час ми опублікували 23649 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Jonas Jacobsson / Unsplash

З першого січня у Стокгольмі, Швеція, зменшать кількість орендних електросамокатів майже на половину — з 23 тисяч до 12 тисяч. А кількість операторів прокату скоротиться з восьми до трьох, повідомляє The Local.

У липні в Осло, Норвегія, так само скоротили кількість орендних електросамокатів з 20 тисяч до лише восьми тисяч, а на додачу ще й заборонили користуватися ними у нічний час — з 23:00 до 5:00.

У Копенгагені, Данія, самокати навіть повністю забороняли з жовтня 2020 року й дозволили повернутися лише рік по тому, з суворішими обмеженнями.

Проблеми з електросамокатами не в останню чергу виникли через те, що вони надто швидко стали популярними, пише у колонці для ArchDaily американська архітекторка Кейлі Оверстріт.

Бум електричних самокатів почався на західному узбережжі США, рушив на схід і швидко дістався Європи. Зараз ринок електроскутерів у самій лише Європі оцінюють у понад 150 мільярдів доларів.

Прокатні електроскутери в містах Європи. Зображення: Zag Daily

Дослідження вказують на причини, чому містяни надають переваги саме електросамокатам перед велосипедами. Передусім, самокати не вимагають такого фізичного навантаження, що особливо стає актуальним у спеку. Саме тому, принаймні у США, велосипед частіше розглядають як засіб для спорту чи відпочинку. Самокати натомість є передусім засобом міської мобільності, до якого часто вдаються, якщо зупинки громадського транспорту або автомобільні парковки розташовані далеко та незручно від місця призначення.

Американці зазначають, що самокатами загалом легше та зручніше користуватися. Зокрема, в більшості міст системи прокату дозволяють лишати самокат будь-де, в той час як для орендних велосипедів передбачено чітко визначені станції. Так, у центрі Відня часом доводиться кружляти, шукаючи вільне місце на найближчих станціях.

Фото: Mika Baumeister / Unsplash

До цього міста десятиліттями намагалися покращити інфраструктуру для велосипедів, і раптом майже моментально стався вибух популярності електроскутерів, які вимагають інших правил. Чимало міст виявилися не готовими і навіть почали повністю забороняти сервіси оренди. Зараз кожен муніципалітет намагається виробити правила користування орендними самокатами: так, у Нью-Йорку та Сінгапурі заборонено їздити тротуаром, у Польщі не можна обганяти пішоходів, у Києві та Парижі операторів змусили обмежити швидкість до 20 км/год.

Слухайте також подкаст «Процес» про те, що робити з електросамокатами в місті

На думку Оверстріт, наразі лише два міста адаптувалися до прокатних електросамокатів — Нью-Йорк і Лондон. Чи стануть самокати успішним прикладом мікромобільності, не залежить від попиту в користувачів — адже попит вже є, і дуже великий. Зараз справа — за муніципалітетами та містопланувальниками.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button