Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 275 днів. За цей час ми опублікували 23482 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/bbyaroza

Приблизно з середини 2000-х в Україні з’явився тренд на білоруські продукти: у певних категорій людей країна асоціювалася з розвинутою промисловістю та якісними товарами. До 24 лютого Україна була другим за обсягом напрямком для білоруського експорту. Щороку ввозилося товарів майже на 4 мільярда доларів — це 13% від усіх продаж Білорусі на зовнішні ринки.

При цьому низка брендів, які маскувалися під експорт із Білорусі, насправді були українськими виробниками. Та зараз, коли з території цієї держави летять ракети, маркетингові легенди не допомагають збільшувати продажі, а навпаки, повідомляє RAU.

Двери Белоруссии — це велика українська мережа, заснована 2005 року. Компанія справді починала з імпорту, однак вже з 2009 року почала виробляти двері з української сировини. Виробництво розташоване в Ковелі Волинської області.

Оскільки чимало салонів компанія мала в окупованих Маріуполі, Мелітополі, Херсоні, а також у Бучі, прифронтовому Бахмуті та Харкові, тож наразі їй не до ребрендингу. Втім, вивіски змінили з зелено-червоних кирилицею на червоно-білі латиницею та випустили заяву про те, що компанія «не має жодних зв’язків з республікою Білорусь». 

Белая Бяроза — український бренд морозива та напівфабрикатів, заснований 2012 року в Дніпрі. Виробляють на потужностях фабрики «Ласунка». Сайт — на білоруському домені .by. Виробник зазначав, що завозить із Білорусі вершкове масло і сухе молоко, а також запозичує рецепти. Згодом перейшли на українську сировину, одночасно підтримуючи маркетингову легенду про білоруське походження продуктів.

Після початку війни назву бренду змінили на «Біла Береза», почали міняти етикетки. «Продукція ТМ “Белая Бяроза” ніколи не вироблялась на території Білорусі, а є виключно українським продуктом», — заявляють у компанії.

Пломбір Бєлорусії — лінійка морозива, яке виробляє Laska, компанія з Кропивницького. З сайту прибрали згадки про цей товар, натомість додали «Пломбір» у жовто-блакитній обгортці.

Мінскае Жыгулёўскае — пиво, яке з 2013 року почала варити міжнародна компанія Carlsberg Ukraine — спершу на Львівському пивзаводі, потім у Запоріжжі та Києві. Щоб підтримати враження, що це справжнє білоруське пиво, на нього навіть спочатку ліпили білоруську акцизну марку. Тепер «Мінскае Жыгулёўскае» вже майже не побачити на полицях, і так само воно зникло з сайту українського виробника.

Ситро Вятрачок також виготовляла Carlsberg Ukraine — «за білоруським рецептом». Як і пиво, його робили за ліцензією білоруської компанії «Оливария». Зараз напій зник із сайту виробника та з більшості магазинів.

Нацыянальныя беларускія традыцыі — бренд запорізької компанії «Оліс», під яким випускаються майонези, кетчупи та гірчиці. Зараз згадку про нього прибрали з сайту виробника. Компанія повідомляє: майонези продовжують випускаюти, але магазини їх не закуповують «зі зрозумілих причин».

На цей бренд два роки тому скаржилася мешканка Запорізької області. Купивши згущене молоко, думала, що воно з Білорусі, а натомість виявилося, що це продукт Куп’янського молочноконсервного комбінату. Після цього компанією зацікавився Антимонопольний комітет.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button