Китайські автомобілі та електрокари завойовують ринки США та Європи
Китайський автопром практично наздогнав Німеччину й наразі суттєво поступається лише Японії.
Китайський автопром практично наздогнав Німеччину й наразі суттєво поступається лише Японії.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Від 2020 року обсяги морських відправлень автомобілів, вироблених у Китаї, зросли втричі та позаторік перевищували 2,5 мільйона штук. Тож китайський автопром перегнав США та Південну Корею, практично наздогнав Німеччину й наразі суттєво поступається лише Японії, повідомляє Bloomberg.
Китайські автомобілі ведуть перед на ринках Близького Сходу та Латинської Америки. Щодо Європи, то тут частіше купують вироблені в Китаї електрокари Tesla, колишні європейські бренди Volvo і MG, які зараз стали китайськими, а також такі моделі, як Dacia Spring або BMW iX3, що так само виробляються в КНР.
Якщо раніше Китай насичував світ переважно дешевою електронікою й технікою, то зараз рухається до складніших товарів, реалізуючи їх на конкурентних і дуже зарегульованих ринках.
Стрімкий підйом експорту автомобілів з Китаю пройшов майже непоміченим у США, частково тому що це відбувалося на тлі пандемії коронавірусу, а частково — бо китайські автовиробники більше зосереджені на Європі, Азії та Латинській Америці.
Корпорація General Motors продала у Штатах позаторік приблизно 40 тисяч вироблених у КНР моделей Buick Envision, однак політична напруга та субсидування внутрінього виробництва електромобілів зменшили привабливість американського ринку.
В Європі китайські автівки почали просуватися з 2000-х, та низка провалених безпекових тестів призупинила цю експансію. Втім, подальша автоматизація та стандартизація виробництва — автомобільні заводи в Китаї мають найвищий у світі рівень роботизації — привели до значного покращення якості. Китайські автівки зараз успішно проходять європейські тести на безпеку, й крім того відповідають стандартам ЄС щодо викидів. У 2021 році експорт автомобілів з Китаю в Європу збільшився на 156%.
Головна конкурентна перевага китайського автопрому — ціна. Середня вартість експортованого автомобіля китайського виробництва становить приблизно 13,7 тисячі доларів. Це близько третини вартості німецької автівки і на 30% дешевше за японську.
Крім того, Китай починає розширюватися і на ринку електрокарів. Місцеві виробники виявили, що з батареєю мати справу навіть простіше, ніж із двигуном внутрішнього згорання.
Забруднення повітря у китайських мегаполісах спонукало владу заохочувати виробників та покупців електромобілів субсидіями. А налагоджені ланцюжки постачання роблять виробництво дешевшим, ніж у будь-якій іншій країні. Торік завод Tesla в Шанхаї виробив понад 700 тисяч карів, це 52% продукції компанії. Виникли й десятки місцевих компаній: Aiways, BYD, Nio і XPeng. Наприклад, BYD використовує акумулятори та чипи власного виробництва.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті