Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Steve Tsang / Unsplash

Від 2020 року обсяги морських відправлень автомобілів, вироблених у Китаї, зросли втричі та позаторік перевищували 2,5 мільйона штук. Тож китайський автопром перегнав США та Південну Корею, практично наздогнав Німеччину й наразі суттєво поступається лише Японії, повідомляє Bloomberg.

Китайські автомобілі ведуть перед на ринках Близького Сходу та Латинської Америки. Щодо Європи, то тут частіше купують вироблені в Китаї електрокари Tesla, колишні європейські бренди Volvo і MG, які зараз стали китайськими, а також такі моделі, як Dacia Spring або BMW iX3, що так само виробляються в КНР.

Якщо раніше Китай насичував світ переважно дешевою електронікою й технікою, то зараз рухається до складніших товарів, реалізуючи їх на конкурентних і дуже зарегульованих ринках.

Річні обсяги експорту автомобілів з Китаю (чорний), Німеччини (синій), Південної Кореї (червоний), Японії (зелений) та США (бузковий)

Стрімкий підйом експорту автомобілів з Китаю пройшов майже непоміченим у США, частково тому що це відбувалося на тлі пандемії коронавірусу, а частково — бо китайські автовиробники більше зосереджені на Європі, Азії та Латинській Америці.

Корпорація General Motors продала у Штатах позаторік приблизно 40 тисяч вироблених у КНР моделей Buick Envision, однак політична напруга та субсидування внутрінього виробництва електромобілів зменшили привабливість американського ринку.

В Європі китайські автівки почали просуватися з 2000-х, та низка провалених безпекових тестів призупинила цю експансію. Втім, подальша автоматизація та стандартизація виробництва — автомобільні заводи в Китаї мають найвищий у світі рівень роботизації — привели до значного покращення якості. Китайські автівки зараз успішно проходять європейські тести на безпеку, й крім того відповідають стандартам ЄС щодо викидів. У 2021 році експорт автомобілів з Китаю в Європу збільшився на 156%.

Головна конкурентна перевага китайського автопрому — ціна. Середня вартість експортованого автомобіля китайського виробництва становить приблизно 13,7 тисячі доларів. Це близько третини вартості німецької автівки і на 30% дешевше за японську.

Крім того, Китай починає розширюватися і на ринку електрокарів. Місцеві виробники виявили, що з батареєю мати справу навіть простіше, ніж із двигуном внутрішнього згорання.

Забруднення повітря у китайських мегаполісах спонукало владу заохочувати виробників та покупців електромобілів субсидіями. А налагоджені ланцюжки постачання роблять виробництво дешевшим, ніж у будь-якій іншій країні. Торік завод Tesla в Шанхаї виробив понад 700 тисяч карів, це 52% продукції компанії. Виникли й десятки місцевих компаній: Aiways, BYD, Nio і XPeng. Наприклад, BYD використовує акумулятори та чипи власного виробництва.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button