Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Udayaditya Barua / Unsplash

Протягом останніх трьох десятиліть габарити автомобілів у США все збільшуються, і тенденція вже досягла етапу, коли вони не вміщаються на нормативній площі паркомісця, повідомляє Vice.

Автовиробники випускають все менше компактних моделей. У 1985 році приблизно три чверті, випущених для американського ринку автівок становили седани та універсали. Навіть якщо деякі з них нагадували човен, їх все одно відносили до категорії «маленька машина». Решта були мінівени, вантажопасажирські автомобілі й пікапи.

Нині це співвідношення перевернулося: чверть становлять седани та хетчбеки, решта ж три чверті — габаритніші моделі, такі як позашляховики чи кросовери. До кінця незрозуміло, чи таку тенденцію створив попит, чи ж навпаки — маркетологи переконали споживачів у необхідності великих автівок

Фото: Aaron James / Unsplash

Так, порівняно з 2003 роком нова версія Toyota Rav4 розрослась у ширину на 12 сантиметрів, а Honda CR-V — на сім сантиметрів. Ця тенденція поширюється навіть на седани — Toyota Camry та Honda Accord за цей період додали в ширині по чотири сантиметри.

Якщо 20 сантиметрів різниці у ширині між, скажімо, Honda Civic і Honda Pilot, масштабувати на великий паркінг, йтиметься про десятки додаткових метрів. Відповідно, це велика різниця у витрачених коштах, що може зробити сам проєкт збитковим.

Які габарити закладають у паркінги?

Проєктувальники паркінгів не можуть просто розширити місця — це обмежується бюджетом, доступною площею, муніципальним регулюванням тощо. Зазвичай у США в розрахунках стандартного паркомісця беруть до уваги габарити автомобіля, більшого за 85% інших проданих автівок і меншого за решту 15%. У статистиці це називається 85-й процентиль.

Наразі таким стандартом є габарити 1,9 на 5 метрів — це розміри найпопулярнішої у США моделі Ford’s F-150. Приблизно 0,5 метра у ширині паркомісця закладають на простір, необхідний, щоб маневрувати та відчиняти двері.

Ford F-150. Фото: Ford

Ширина більшості паркомісць у США коливається від 2,5 метра до трьох. Безоплатні паркомісця біля торговельних центрів і ресторанів радше матимуть 2,7 метра в ширину. Місця біля офісів будуть вужчими, бо, як правило, тут паркуються щодня одні й ті ж люди, які звикають до обстановки. Натомість паркомісця біля будівельних гіпермаркетів можуть мати ширину три метри, щоб забезпечити достатньо місця для відвідувачів, які вантажать великі товари.

Читайте також: Готелі та хмарочоси для машин: паркінги сто років тому та в майбутньому без автівок

Як виглядає проблема?

Скорочення відстані між автомобілями на парковці вимагає більшої уваги водія до маневрування, аби не зачепити сусідні автівки. Оскільки машини зростають не лише в ширину, а й у довжину, це ще більше ускладнює задачу. Зараз поширеною є така картина: автомобіль паркують трохи вбік від центру паркомісця, подалі від сусідньої машини. Наступний водій ще далі зміщує свою автівку, доки не «з’їдять» одне з місць.

В американській історії вже були приклади, коли автомобілі масово міняли габарити й, відповідно, інакше проєктувалися паркінги. Так, у 1950-1960-х роках бензин був дуже дешевим, машини стали велетенськими, а паркомісця почали робити ширшими. У 1970-х розпочалася нафтова криза, ціни на бензин стрибнули й люди почали купувати компактні автомобілі, а за ними звузилися паркінги.

Фото: Gear5.8 by Roberto R. / Unsplash

Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 40 днів. За цей час ми опублікували 27013 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Коментарі:

Comments are closed.

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button