Протягом останніх трьох десятиліть габарити автомобілів у США все збільшуються, і тенденція вже досягла етапу, коли вони не вміщаються на нормативній площі паркомісця, повідомляє Vice.
Автовиробники випускають все менше компактних моделей. У 1985 році приблизно три чверті, випущених для американського ринку автівок становили седани та універсали. Навіть якщо деякі з них нагадували човен, їх все одно відносили до категорії «маленька машина». Решта були мінівени, вантажопасажирські автомобілі й пікапи.
Нині це співвідношення перевернулося: чверть становлять седани та хетчбеки, решта ж три чверті — габаритніші моделі, такі як позашляховики чи кросовери. До кінця незрозуміло, чи таку тенденцію створив попит, чи ж навпаки — маркетологи переконали споживачів у необхідності великих автівок.
Так, порівняно з 2003 роком нова версія Toyota Rav4 розрослась у ширину на 12 сантиметрів, а Honda CR-V — на сім сантиметрів. Ця тенденція поширюється навіть на седани — Toyota Camry та Honda Accord за цей період додали в ширині по чотири сантиметри.
Якщо 20 сантиметрів різниці у ширині між, скажімо, Honda Civic і Honda Pilot, масштабувати на великий паркінг, йтиметься про десятки додаткових метрів. Відповідно, це велика різниця у витрачених коштах, що може зробити сам проєкт збитковим.
Які габарити закладають у паркінги?
Проєктувальники паркінгів не можуть просто розширити місця — це обмежується бюджетом, доступною площею, муніципальним регулюванням тощо. Зазвичай у США в розрахунках стандартного паркомісця беруть до уваги габарити автомобіля, більшого за 85% інших проданих автівок і меншого за решту 15%. У статистиці це називається 85-й процентиль.
Наразі таким стандартом є габарити 1,9 на 5 метрів — це розміри найпопулярнішої у США моделі Ford’s F-150. Приблизно 0,5 метра у ширині паркомісця закладають на простір, необхідний, щоб маневрувати та відчиняти двері.
Ширина більшості паркомісць у США коливається від 2,5 метра до трьох. Безоплатні паркомісця біля торговельних центрів і ресторанів радше матимуть 2,7 метра в ширину. Місця біля офісів будуть вужчими, бо, як правило, тут паркуються щодня одні й ті ж люди, які звикають до обстановки. Натомість паркомісця біля будівельних гіпермаркетів можуть мати ширину три метри, щоб забезпечити достатньо місця для відвідувачів, які вантажать великі товари.
Читайте також: Готелі та хмарочоси для машин: паркінги сто років тому та в майбутньому без автівок
Як виглядає проблема?
Скорочення відстані між автомобілями на парковці вимагає більшої уваги водія до маневрування, аби не зачепити сусідні автівки. Оскільки машини зростають не лише в ширину, а й у довжину, це ще більше ускладнює задачу. Зараз поширеною є така картина: автомобіль паркують трохи вбік від центру паркомісця, подалі від сусідньої машини. Наступний водій ще далі зміщує свою автівку, доки не «з’їдять» одне з місць.
В американській історії вже були приклади, коли автомобілі масово міняли габарити й, відповідно, інакше проєктувалися паркінги. Так, у 1950-1960-х роках бензин був дуже дешевим, машини стали велетенськими, а паркомісця почали робити ширшими. У 1970-х розпочалася нафтова криза, ціни на бензин стрибнули й люди почали купувати компактні автомобілі, а за ними звузилися паркінги.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті