Таллінн та Люксембург не відмовляються від безоплатного транспорту попри збільшення витрат
Проте, як показує досвід європейських міст, кількість авто на дорогах попри безкоштовний транспорт суттєво не зменшується. Але є інші позитивні зміни.
Проте, як показує досвід європейських міст, кількість авто на дорогах попри безкоштовний транспорт суттєво не зменшується. Але є інші позитивні зміни.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Столиця Естонії Таллінн цього року продовжує дію безкоштовного громадського транспорту для мешканців міста, який діє з 2013 року, а у Люксембурзі вже третій рік поспіль міський транспорт безоплатний для жителів та туристів.
Таллінн не відмовився від безкоштовного громадського транспорту, хоча з кожним роком на це потрібно все більше бюджетних коштів, заявили в мерії. Водночас людям, які не прописані у столиці, із травня доведеться платити за проїзд на 60% більше, пише ERR. На цей рік у міському бюджеті закладено 120 млн євро на підтримку громадського транспорту.
Мер міста Міхаіл Килварт зазначив, що 2022 року у порівнянні з 2021 кількість людей, які користуються громадським транспортом, збільшилася на 30%. Ціни на газ та паливо в останні два місяці значно нижчі, що дало змогу компанії TLT, яка керує громадським транспортом столиці, заробити 3 млн євро. Місто крім пілотного проєкту літніх нічних автобусів та запуску нових ліній під час будівництва трамвайних колій, також планує розширити деякі маршрути за межі столиці.
У Люксембурзі з 29 лютого 2020 року всі види громадського транспорту, включаючи автобуси, потяги та трамваї, стали безкоштовними як для жителів, так і для туристів. Це зробили для того, щоб зменшити кількість приватних автомобілів. Загалом країна витрачає на фінансування транспорту щорічно від 500 млн євро. Дефіцит покривають великі платники податків. У результаті інвестиції в транспортну систему країни не сповільнилися.
За словами місцевих мешканців, безкоштовний проїзд дійсно спонукає у деяких випадках залишити автівку вдома. Водночас дослідник Мерлін Гіллард стверджує, що на дорогах досі панує приватний транспорт. Інші дослідження демонструють, що вплив безкоштовного громадського транспорту на кількість автомобілів мінімальний, але є позитивні соціальні та екологічні зміни.
Читайте також: У яких містах Європи громадський транспорт є безоплатним?
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті