Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 296 днів. За цей час ми опублікували 26302 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/larolitabog

Від минулого року в столиці Колумбії працює компанія-оператор громадського транспорту, де кожен другий водій — жінка, повідомляє Bloomberg CityLab.

Називається компанія La Rolita — словом «роло» кличуть жителів Боготи, відповідно «роліта» перекладається як «боготяночка». У цій новій компанії жінки становлять 48% штату водіїв, у той час як загалом у міському транспорті частка водійок — менш як 3%.

Рухомий склад складається з 195 нових електробусів виробництва китайської BYD. Вони курсують на 11 маршрутах загальною протяжністю 338 кілометрів, і незабаром додасться ще маршрут головним проспектом Каррера Септіма.

Фото: facebook.com/larolitabog

Гендерна політика La Rolita надає боготянкам можливості офіційного працевлаштування, що не завжди доступно для жінок робітничого класу. Загалом понад половина зайнятого населення столиці працює неофіційно. Так, Діана Руіс у віці 15 років була вагітною своєю першою дитиною та продавала в автобусах арахіс і цукерки. Зараз їй майже 30 і вона керує одним із електробусів.

Самі водійки вважають, що їхні традиційні гендерні ролі в родині роблять їх чутливішими до потреб вразливих пасажирів, таких як люди з інвалідністю та жінки з дітьми. Чимало хто з водійок самі є матерями-одиначками.

Одна з водійок Паола Перес згадує, як чула розмову одного з пасажирів, який заявляв, що кермування — чоловіча справа. Наблизившись до своєї зупинки, він підійшов до місця водія, щоб подякувати, й виявив, що автобусом керує жінка.

Міська голова Клаудія Лопес ініціювала створення La Rolita на тлі розчарування містян громадським траспортом. Торішнє опитування показало, що понад 40% жителів незадоволені системою швидкого автобусу ТрансМіленіо — у восьмимільйонному місті, де немає метро, мобільність спирається на цей вид транспорту. Південний район Сьюдад-Болівар, де живе переважно робітничий клас, протягом десяти років лишався без муніципального транспорту взагалі. За останнім рейтингом TomTom, Богота посідає десяте місце серед міст світу з найбільшими заторами (Київ її випередив).

La Rolita швидко реагує на потреби громади — наприклад, на запит зміни того чи іншого маршруту. Нові дорогі електробуси не потребують багато обслуговування і рідко ламаються. Це дозволяє дотримуватися графіку руху.

Фото: facebook.com/larolitabog

Електробуси доступні для людей з інвалідністю, мають вай-фай, USB-зарядки. Підзаряжають транспорт вночі за допомогою зеленої енергії, виробленої Enel Colombia, яка володіє 20% компанії La Rolita. Решта 80% акцій належить місту.

Водії La Rolita отримують 1,7 мільйона песо (376 доларів) на місяць. Для порівняння, мінімальна зарплата в Колумбії складає 1,1 мільйона.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button