Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 285 днів. За цей час ми опублікували 23538 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/larolitabog

Від минулого року в столиці Колумбії працює компанія-оператор громадського транспорту, де кожен другий водій — жінка, повідомляє Bloomberg CityLab.

Називається компанія La Rolita — словом «роло» кличуть жителів Боготи, відповідно «роліта» перекладається як «боготяночка». У цій новій компанії жінки становлять 48% штату водіїв, у той час як загалом у міському транспорті частка водійок — менш як 3%.

Рухомий склад складається з 195 нових електробусів виробництва китайської BYD. Вони курсують на 11 маршрутах загальною протяжністю 338 кілометрів, і незабаром додасться ще маршрут головним проспектом Каррера Септіма.

Фото: facebook.com/larolitabog

Гендерна політика La Rolita надає боготянкам можливості офіційного працевлаштування, що не завжди доступно для жінок робітничого класу. Загалом понад половина зайнятого населення столиці працює неофіційно. Так, Діана Руіс у віці 15 років була вагітною своєю першою дитиною та продавала в автобусах арахіс і цукерки. Зараз їй майже 30 і вона керує одним із електробусів.

Самі водійки вважають, що їхні традиційні гендерні ролі в родині роблять їх чутливішими до потреб вразливих пасажирів, таких як люди з інвалідністю та жінки з дітьми. Чимало хто з водійок самі є матерями-одиначками.

Одна з водійок Паола Перес згадує, як чула розмову одного з пасажирів, який заявляв, що кермування — чоловіча справа. Наблизившись до своєї зупинки, він підійшов до місця водія, щоб подякувати, й виявив, що автобусом керує жінка.

Міська голова Клаудія Лопес ініціювала створення La Rolita на тлі розчарування містян громадським траспортом. Торішнє опитування показало, що понад 40% жителів незадоволені системою швидкого автобусу ТрансМіленіо — у восьмимільйонному місті, де немає метро, мобільність спирається на цей вид транспорту. Південний район Сьюдад-Болівар, де живе переважно робітничий клас, протягом десяти років лишався без муніципального транспорту взагалі. За останнім рейтингом TomTom, Богота посідає десяте місце серед міст світу з найбільшими заторами (Київ її випередив).

La Rolita швидко реагує на потреби громади — наприклад, на запит зміни того чи іншого маршруту. Нові дорогі електробуси не потребують багато обслуговування і рідко ламаються. Це дозволяє дотримуватися графіку руху.

Фото: facebook.com/larolitabog

Електробуси доступні для людей з інвалідністю, мають вай-фай, USB-зарядки. Підзаряжають транспорт вночі за допомогою зеленої енергії, виробленої Enel Colombia, яка володіє 20% компанії La Rolita. Решта 80% акцій належить місту.

Водії La Rolita отримують 1,7 мільйона песо (376 доларів) на місяць. Для порівняння, мінімальна зарплата в Колумбії складає 1,1 мільйона.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button