Нова транспортна компанія у столиці Колумбії наймає жінок-водійок на електробусні маршрути
Рухомий склад складається з 195 нових електробусів, а половина водіїв — жінки.
Рухомий склад складається з 195 нових електробусів, а половина водіїв — жінки.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Від минулого року в столиці Колумбії працює компанія-оператор громадського транспорту, де кожен другий водій — жінка, повідомляє Bloomberg CityLab.
Називається компанія La Rolita — словом «роло» кличуть жителів Боготи, відповідно «роліта» перекладається як «боготяночка». У цій новій компанії жінки становлять 48% штату водіїв, у той час як загалом у міському транспорті частка водійок — менш як 3%.
Рухомий склад складається з 195 нових електробусів виробництва китайської BYD. Вони курсують на 11 маршрутах загальною протяжністю 338 кілометрів, і незабаром додасться ще маршрут головним проспектом Каррера Септіма.
Гендерна політика La Rolita надає боготянкам можливості офіційного працевлаштування, що не завжди доступно для жінок робітничого класу. Загалом понад половина зайнятого населення столиці працює неофіційно. Так, Діана Руіс у віці 15 років була вагітною своєю першою дитиною та продавала в автобусах арахіс і цукерки. Зараз їй майже 30 і вона керує одним із електробусів.
Самі водійки вважають, що їхні традиційні гендерні ролі в родині роблять їх чутливішими до потреб вразливих пасажирів, таких як люди з інвалідністю та жінки з дітьми. Чимало хто з водійок самі є матерями-одиначками.
Одна з водійок Паола Перес згадує, як чула розмову одного з пасажирів, який заявляв, що кермування — чоловіча справа. Наблизившись до своєї зупинки, він підійшов до місця водія, щоб подякувати, й виявив, що автобусом керує жінка.
Міська голова Клаудія Лопес ініціювала створення La Rolita на тлі розчарування містян громадським траспортом. Торішнє опитування показало, що понад 40% жителів незадоволені системою швидкого автобусу ТрансМіленіо — у восьмимільйонному місті, де немає метро, мобільність спирається на цей вид транспорту. Південний район Сьюдад-Болівар, де живе переважно робітничий клас, протягом десяти років лишався без муніципального транспорту взагалі. За останнім рейтингом TomTom, Богота посідає десяте місце серед міст світу з найбільшими заторами (Київ її випередив).
La Rolita швидко реагує на потреби громади — наприклад, на запит зміни того чи іншого маршруту. Нові дорогі електробуси не потребують багато обслуговування і рідко ламаються. Це дозволяє дотримуватися графіку руху.
Електробуси доступні для людей з інвалідністю, мають вай-фай, USB-зарядки. Підзаряжають транспорт вночі за допомогою зеленої енергії, виробленої Enel Colombia, яка володіє 20% компанії La Rolita. Решта 80% акцій належить місту.
Водії La Rolita отримують 1,7 мільйона песо (376 доларів) на місяць. Для порівняння, мінімальна зарплата в Колумбії складає 1,1 мільйона.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті