Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 298 днів. За цей час ми опублікували 23640 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/regiojet

Чеський залізничний лоукостер RegioJet планує наступного року запустити поїзд Київ–Берлін, а також Київ–Ганновер через Лейпциг і Дрезден. Про це повідомив в інтерв’ю Forbes власник компанії Радім Янчура.

Історично поїзд з Києва до Берліна курсував до 2012 року і був дуже успішним. Але німецька залізниця свого часу виставила комерційні умови, які збільшили вартість проїзду територією Німеччини. Це зробило маршрут збитковим, і рейс був закритий, зауважує Янчура.

У RegioJet інша бізнес-модель, ніж у державних операторів. Укрзалізниці не треба буде ділитися доходом з польською та німецькою залізницями. Вона перевозитиме пасажирів своїми поїздами до кордону, RegioJet перехоплює пасажирів і везе далі.

Чоп, Мукачево, Ужгород

У планах на цей рік — новий рейс Прага–Чоп. Зараз поїзд доїжджає до словацького Кошице за 70 кілометрів від Ужгорода. Цей поїзд і хочуть продовжити до Чопа, а в перспективі — до Мукачева. Відстань від Праги до Мукачева дозволяє організувати перевезення нічними поїздами.

RegioJet загалом бачить потенціал у перевезенні європейських туристів саме до Мукачева. Там хотіли би організувати базу обслуговування поїздів: клінінг, екіпірування, поточний ремонт тощо. 

Головна перепона в тому, що ділянка колії Чоп–Мукачево не електрифікована. Це вузька європейська колія стандарту 1435 мм. RegioJet готовий електрифікувати її власним коштом. 

Більш того, після вступу України до Євросоюзу RegioJet планує оперувати поїздами вже на українській території, отримавши відповідну ліцензію. У ЄС будь-хто може отримати доступ до залізничної інфраструктури, сплативши фіксований тариф. 

Янчура каже, що Україна планує відновити євроколію від Чопа до Ужгорода, яка була розібрана ще наприкінці 1990-х. Уже готова вся необхідна проєктна документація. RegioJet хотів би бути першою з-поміж європейських компаній, чиї поїзди курсуватимуть до Ужгорода.

Львів

RegioJet працює з Укрзалізницею над можливістю заїзду своїх поїздів до станції Мостиська-2 у Львівській області. Зараз пасажири мусять пересідати у польському Перемишлі. 

Сподіваються, що цей проєкт реалізують вже цьогоріч. Для цього необхідно добудувати пасажирську платформу та пішохідний міст — RegioJet готовий побудувати це власним коштом.

«Дуже цікавою ініціативою є будівництво європейської колії до Львова, цей проєкт анонсований та активно обговорюється. Однак успішним він буде лише у випадку подовження цієї колії до головного вокзалу Львова», — вважає Янчура. Зараз в Україні якраз обговорюють, куди доходитиме євроколія, — можливо, до станції Скнилів, а не до вокзалу.

Сьогодні Regiojet — це другий за величиною автобусний перевізник в Європі після Flixbus і найбільший приватний залізничний пасажирський перевізник у Центральній Європі. 

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button