Пішоходизація — загальний європейський тренд, та є міста, які досягли значних успіхів у відмові від приватних автівок. The.Mayor.EU підібрав дев’ять таких населених пунктів.
Читайте також: Як живе швейцарське містечко, де повністю заборонені приватні автомобілі та транспорт з ДВЗ
Їх називають «містами без автомобілів», хоча цей термін неточний. Повністю відмовитися від машин навряд чи можливо, принаймні від тих, які обслуговують сервіси та інфраструктуру. Однак ці громади демонструють, що кількість автомобільного трафіку можна звести до мінімуму, а в історичному центрі — прибрати зовсім.
Понтеведра, Іспанія
Це місто на західному узбережжі регіону Галісія, розташованого над Португалією, вважається одним із піонерів пішоходизації. Позбуватися автомобілів досі чинний мер Мігель Анхо Фернандес Лорес, почав ще у 1999 році.
Понтеведра не така вже й маленька — тут живе понад 80 тисяч людей. Тут все ще є автомобільні вулиці, однак їх невпинно стає все менше, й місто вважається одним із найбезпечніших в Іспанії для пішоходів. Востаннє смертельна аварія траплялася у 2011 році, її спричинила вантажівка доставки.
Венеція, Італія
Весь історичний центр, розташований у Венеційській лагуні, закрито для автомобілів. В принципі, вибору тут і не було: пересуватися на автівці вузькими вуличками було б неможливо. Та венеційці пішли далі й заборонили також і велосипеди. Тож пішоходам тут не заважає нічого — крім інших пішоходів, яких Венеція також намагається скоротити.
Головний транспортний засіб — човни. Моторними човнами також користуються, але круїзні лайнери вже заборонили.
Гітгорн, Нідерланди
Гітгорн називають північною Венецією. Це село на 2600 жителів, але кількість туристів вимірюється сотнями тисяч! Тут не існує автомобільних доріг, лише канали. Водночас, на відміну від історичної Венеції, велосипеди існують і вітаються.
Галльштатт, Австрія
Це місто належить до всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. Муніципалетет облаштував на околицях паркінги для клієнтів та працівників готелей. Центр Галльштатта перекрито для автомобільного руху.
Лувен-ля-Ньов, Бельгія
Це місто нове — збудоване у 1969-1972 роках у 30 кілометрах від Брюсселя спеціально для католицького університету. При цьому Лувен-ля-Ньов відразу планувався безавтомобільним — і це в епоху, коли автомобілізм сягнув розквіту.
Автомобілі пустили підземними тонелями, звільнивши від них весь центр. Пішохідна зона поширюється й на більшу територію.
Ровінь, Хорватія
Ровінь, як вважається, має найбільшу в Хорватії пішохідну зону, яка охоплює все середньовічне місто. Готелі, розташовані в центрі, перевозять відвідувачів у гольф-картах.
Чівіта де Баньореджо, Італія
Стародавнє місто з 30-тисячним населенням розташовано на пагорбі. Замість автомобілів вантажі перевозять віслюки. Лише ці тварини можуть потрапити до міста вузьким пішохідним мостом, який сполучає його з рештою світу. Средньовічні містопланувальники зробили так, що автомобіль сюди не порапить за всього бажання.
Читайте також: Як живе швейцарське містечко, де повністю заборонені приватні автомобілі та транспорт з ДВЗ
Зараз, однак, через тиск зоозахисників, віслюків все частіше заміняють мопедами.
Обідуш, Португалія
Середньовічне місто, розташоване на пагорбі й оточене високими мурами.
Авіньйон, Франція
Одне з грецьких острівних сіл, яке наводить видання, ми вирішили замінити середньовічним Авіньйоном. Як і в кількох вище згаданих прикладах, інтрамурос — історичний центр, оточений муром — так само пішохідний. З громадского транспорту тут зустрічаються поодинокі електричні мікроавтобуси та велотаксі.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті