Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 298 днів. За цей час ми опублікували 23640 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Richard Biros / Unsplash

Uber, Tesla та Waymo працюють над створенням безпілотних автомобілів, вони вже їздять вулицями міст в США та Європі. Але в реаліях України жоден безпілотний автомобіль «не зможе зрушити з місця», стверджує Liga.Tech.

Одна з причин — розмітка та дорожні знаки. Трапляється, що вони суперечать одне одному. Так, самокерована автівка може запаркуватися згідно з розміткою, не помітивши знак «Паркування заборонене», схований між гілок. Під час ремонтів дорожники наносять тимчасову розмітку поряд із постійною. Розмітку може бути не видно під шаром піску чи бруду. Датчики автомобіля також можуть бруднитися.

Друга причина — функціонування датчиків під час опадів. Поки всі випробування безпілотних автівок проводять або в сухих теплих регіонах або влітку. Так, у Вільнюсі саме влітку почали курсувати три самокеровані автомобілі, які доставляють клієнтам різні товари та продукти харчування. Поки невідомо, як вони функціонуватимуть в умовах східноєвропейської зими.

Наразі датчики не можуть коректно працювати в сніг або дощ. Навіть туман є перешкодою: у квітні цього року в Сан-Франциско один із безпілотних автомобілів просто став посеред дороги, чекаючи, поки розвидніється.

Зимові дороги — третя перепона. Автівка навряд чи просканує асфальт під снігом і кригою і зрозуміє межі дороги. Також є проблема заліплених снігом знаків.

Досвідчені водії набувають особливих навичок для керування на слизькій дорозі. Зокрема, знають, що зчеплення з поверхнею гірше на поворотах, де всі пригальмовують. Вміють «гальмувати двигуном» (перемиканням передач), а не гальмами. Чи знає і чи вміє це машина?

Функціонування самокерованих автомобілів також залежить від якості дорожнього покриття, стабільного інтернету та сигналу GPS.

Додамо, що все ж безпілотний транспорт тестували й на зимових дорогах: у 2019 році у трьох містах Фінляндії запустили японські мікроавтобуси, що можуть їздити під час сильної зливи, туману і снігопаду. Проєкти зупинили з початком пандемії коронавірусу.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button