Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

У вересні 2020 року в місті Вілсон, Північна Кароліна, скасували муніципальні автобуси й натомість запустили сервіс, найближчим аналогом якого є Uber Shuttle, повідомляє AP.

Громадський транспорт погано працював у містечку з населенням менш як 50 тисяч людей. Ситуація значно погіршилася з пандемією коронавірусу.

Так, 64-річний Девід Банн не міг користуватися автобусами через занадто великі інтервали. Після того, як у маломобільного чоловіка — він мав переломи двох хребтових дисків — зламався автомобіль, пересуватися стало вкрай складно. А для того, щоб купити продуктів, йому необхідно подолати чотири кілометри і ще стільки ж назад. Це окрема проблема американських міст: райони з обмеженим доступом до здорової їжі називають «продовольчими пустелями». Зараз Девід їздить мікроавтобусами.

Муніципалітет замовив у нью-йоркської компанії Via розробку мобільного застосунку для муніципального сервісу виклику мікроавтобусів. Принцип роботи RIDE аналогічний Uber і Lyft, з тією різницею, що частку витрат субсидує місто.

Пасажир платить за поїздку 2,50 долара. За кожного додаткового пасажира доплачують ще по долару, діти до восьми років їдуть безкоштовно. Можна навіть придбати 20-доларовий проїзний на 10 поїздок. Хто не має смартфона, може замовити мікроавтобус за телефоном. Водій приїздить зазвичай протягом 15 хвилин після виклику. Сервіс працює в робочі дні з 5:30 до 19:00, а також у суботу. До пасажирів на колісних кріслах приїздить відповідно обладнане авто.

Фото: wilsonnc.org

Троє з десяти працюючих мешканців Вілсона не мають власного автомобіля. Вважають, що це один із чинників, що впливають на високий рівень безробіття в місті. Зараз кожен другий пасажир користується сервісом саме, щоб дістатися на роботу.

У США, особливо в маленьких містах на півдні, громадський транспорт вважається засобом пересування для бідняків. У Вілсоні вважають, що сервіс мікроавтобусів, які викликаєш, як таксі, сприймається без цієї стигми. Кількість пасажирів зросла на 300%.

Компанія Via, яка розробила систему, сім років тому намагалася запровадити «маршрутки» в окремих районах Верхнього Іст-Сайду на Мангеттені, до яких не доходило нью-йоркське метро. Але в мегаполісі компанію сприймали радше як конкурента Uber, а не оператора громадського транспорту.

Першим містом, яке підписало контракт із Via, став Остін, головне місто Техасу. Сервіс запустили в районах, які не покривала мережа громадського транспорту.

Кай Монаст із Інституту транспортних досліджень при Університеті штату Північна Кароліна, вважає, що зрештою Вілсон повернеться до звичайних автобусів зі сталими маршрутами, але й мікроавтобуси теж залишаться. Дані про виклики та поїздки дозволять розробити маршрути якомога ефективніше.

Мапа найпопулярніших напрямків з сайту city.ridewithvia.com

Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
всього від 100 грн/місяць!

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button