Київ планує закупити 70 нових тролейбусів з Чехії чи Туреччини. Чи достатньо цього місту?
«Пасажири Києва» вважають, що закупівля такої кількості тролейбусів не компенсує втрати рухомого складу за останні 5 років.
«Пасажири Києва» вважають, що закупівля такої кількості тролейбусів не компенсує втрати рухомого складу за останні 5 років.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 311 днів. За цей час ми опублікували 26402 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Київ може отримати близько 70 нових тролейбусів за кошти Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) – у тендері беруть участь чеська Škoda Electric та турецька Bozankaya. Про це КП «Київпастранс» повідомили ГО «Пасажири Києва».
У підприємстві розповіли, що компанія Škoda пропонує за понад 49 млн євро поставити 70 тролейбусів довжиною 11,9 м та три довжиною 18,5 м, а
Bozankaya – на 150 тис. євро дешевше поставить 71 тролейбус довжиною 11,9 м та три довжиною 18,5 м.
Наразі Київпастранс готує звіт в ЄІБ з ціновими пропозиціями, щоб банк обрав одного з виробників. Отримати тролейбуси столиця зможе через 20 місяців після підписання угоди, розповідають «Пасажири Києва».
У листопаді 2022 року ЄІБ оголосив тендер на закупівлю тролейбусів для Києва на 50 млн євро, однак він не відбувся, бо жодного учасника не допустили до участі. Процедура тендеру ЄІБ відбувається в умовах секретності, тому банк не повідомив, хто подавав пропозиції.
«Тендер не відбувся, бо жодного учасника не допустили. Чи були там учасники, ми не знаємо. Є чутки, що було кілька пропозицій», – розповів Економічній правді аналітик AlltransUa Іван Черниш.
Однією з можливих причин провалу тендеру Черниш називає те, що українські виробники пропонують лише односекційні тролейбуси, а Київ надає перевагу «гармошкам». Раніше такі тролейбуси виготовляла компанія «Богдан моторс», але у 2021 вона збанкрутувала.
«Пасажири Києва» вважають, що закупівля такої кількості тролейбусів не компенсує втрати рухомого складу за останні пʼять років, а це майже 200 одиниць. Активісти вважають, що поява нового рухомого складу призведе до списання залишків тролейбусів ЛАЗ, які від’їздили свій нормативний термін. Також можливий початок відсторонення перших тролейбусів Богдан, яким уже понад 12 років, бо їх капітальний ремонт Київпастранс не проводив вже давно.
Три двосекційні тролейбуси з понад 70 – це дуже мало, вважають у спільноті, оскільки тролейбусна мережа сформована переважно під великі пасажиропотоки та рухомий склад великої місткості. Таких тролейбусів не вистачало навіть у період найбільшого випуску у 2016-2017 роках, і зараз, в умовах падіння випуску, їх нестача є ще більш критичною, підсумовують активісти.
Нагадаємо, Чернівці оголосили закупівлю 50 тролейбусів за кошти Європейського інвестиційного банку.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті