Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 284 днів. За цей час ми опублікували 23536 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Київпастрансро

Київ може отримати близько 70 нових тролейбусів за кошти Європейського інвестиційного банку (ЄІБ) – у тендері беруть участь чеська Škoda Electric та турецька Bozankaya. Про це КП «Київпастранс» повідомили ГО «Пасажири Києва».

У підприємстві розповіли, що компанія Škoda пропонує за понад 49 млн євро поставити 70 тролейбусів довжиною 11,9 м та три довжиною 18,5 м, а
Bozankaya – на 150 тис. євро дешевше поставить 71 тролейбус довжиною 11,9 м та три довжиною 18,5 м.

Наразі Київпастранс готує звіт в ЄІБ з ціновими пропозиціями, щоб банк обрав одного з виробників. Отримати тролейбуси столиця зможе через 20 місяців після підписання угоди, розповідають «Пасажири Києва».

Чому провалився перший тендер?

У листопаді 2022 року ЄІБ оголосив тендер на закупівлю тролейбусів для Києва на 50 млн євро, однак він не відбувся, бо жодного учасника не допустили до участі. Процедура тендеру ЄІБ відбувається в умовах секретності, тому банк не повідомив, хто подавав пропозиції.

«Тендер не відбувся, бо жодного учасника не допустили. Чи були там учасники, ми не знаємо. Є чутки, що було кілька пропозицій», – розповів Економічній правді аналітик AlltransUa Іван Черниш.

Однією з можливих причин провалу тендеру Черниш називає те, що українські виробники пропонують лише односекційні тролейбуси, а Київ надає перевагу «гармошкам». Раніше такі тролейбуси виготовляла компанія «Богдан моторс», але у 2021 вона збанкрутувала.

Чи врятують 70 тролейбусів ситуацію?

«Пасажири Києва» вважають, що закупівля такої кількості тролейбусів не компенсує втрати рухомого складу за останні пʼять років, а це майже 200 одиниць. Активісти вважають, що поява нового рухомого складу призведе до списання залишків тролейбусів ЛАЗ, які від’їздили свій нормативний термін. Також можливий початок відсторонення перших тролейбусів Богдан, яким уже понад 12 років, бо їх капітальний ремонт Київпастранс не проводив вже давно.

Три двосекційні тролейбуси з понад 70 – це дуже мало, вважають у спільноті, оскільки тролейбусна мережа сформована переважно під великі пасажиропотоки та рухомий склад великої місткості. Таких тролейбусів не вистачало навіть у період найбільшого випуску у 2016-2017 роках, і зараз, в умовах падіння випуску, їх нестача є ще більш критичною, підсумовують активісти.

Нагадаємо, Чернівці оголосили закупівлю 50 тролейбусів за кошти Європейського інвестиційного банку.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button