Протести в костюмах динозаврів та конспірологія: лондонці виступили проти розширення екопрограми Ulez
Згідно з програмою, автомобілі, мотоцикли, фургони та мікроавтобуси повинні відповідати нормам викидів або сплачувати кошти за вʼїзд у зону Ulez щоденно.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос». Підтримати | Хто ми такі?
У Лондоні мітингувальники виходять на протести проти системи Ulez, яку запровадили для контролю якості повітря. Вони одягаються у костюми динозаврів, щоб привернути увагу до свого руху.
Ulez розшифровується як Ultra Low Emission Zone та означає «зона з наднизьким рівнем викидів». Таку програму запровадили в Лондоні у 2019 році – вона покликана зменшити рівень забруднення повітря. Усі автомобілі, мотоцикли, фургони та мікроавтобуси повинні відповідати нормам викидів, інакше їх власники повинні будуть сплачувати 12.50 фунтів за вʼїзд у зону Ulez щоденно. Спершу обмеження поширювалось на центральну частину Лондона, у 2021 зону збільшили у 18 разів, а в серпні 2023 року обмеження поширилось на все місто, окрім кільцевої магістралі M25.
Попри позитивні результати запровадження Ulez, не всім лондонцям сподобались нововведення. Активісти, що виступають проти обмежень, одягаються у костюми динозаврів та виходять на протести, розповідає The Guardian. Нік Ерлетт, організатор протестів, вважає, що камери, які встановили для контролю за дотриманням обмежень Ulez, насправді потрібні для контролю за населенням, а турбота про довкілля – лише прикриття.
Журналіст The Guardian Річард Спренджер як доказ успішності програми навів висновки науковців про те, що запровадження Ulez має позитивний вплив як на здоровʼя містян, так і на довкілля загалом. Нік Ерлетт відповів, що це «думка лише тих науковців, про яких розповідають медіа».
Ще одна учасниця протестів розповіла, що погоджується, що із забрудненням повітря потрібно боротись, проте це потрібно робити «не такими методами». Вона додала, що малозабезпечені мають щоденно сплачувати штраф, а часу, щоб підготуватись до впровадження обмежень, було недостатньо.
Більш радикальні протестувальники ламають камери, замальовують їх фарбою, заклеюють наліпками та одягають на них відра. Поліція розповіла, що одного разу камеру навіть підірвали власноруч зробленою бомбою. Про всі випадки вандалізму було повідомлено Транспортне управління Лондона, а поліція займається розслідуванням.
Речник мера Лондона розповів, що рішення запровадити Ulez було «складним, проте необхідним». Він додав, що жителі міста мають право висловлювати протест, проте пошкодження майна та загрозлива поведінка є неприйнятними. Наразі 95% транспортних засобів Лондона відповідають вимогам програми Ulez, зокрема завдяки програмі обміну старих авто на нові, що відповідають вимогам нормам викидів. На цю програму місто виділило 160 мільйонів фунтів стерлінгів.
У лютому 2023 року було опубліковано звіт, згідно з яким завдяки запровадженню Ulez у третьому кварталі 2022 року рівень діоксиду азоту у центрі міста впав на 49%, порівняно з періодом до запровадження обмежень. А кількість авто, які не відповідали вимогам, зменшилась на 60%.
Нагадаємо, у Парижі оголосили про новий пішохідний план міста на 7 років. Столиця Франції також готується до екологічної Олімпіади: спортсменам даватимуть менше м’яса і позбавлять кондиціонерів.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті