Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Візуалізація: Департамент захисту довкілля та адаптації до зміни клімату КМДА

17 квітня департаменти КМДА презентували проєкти, які втілюватимуть цього року за Національною стратегією зі створення безбар’єрного простору.

Сквери та парки

Кліматичний департамент підписав меморандум із центром реабілітації Superhumans — їхні фахівці братимуть участь у всіх етапах реконструкцій парків і скверів Києва, починаючи з проєктування.

Цьогоріч заплановано зробити безбарʼєрними п’ять парків і скверів, передусім тих, що розташовані біля лікарень:

  • сквер на розі вулиць Володимира Винниченка та Павлівської в Шевченківському районі біля Республіканської клінічної лікарні МОЗ України;
  • сквер у пров. Чеховському в Шевченківському районі біля Інституту травматології та ортопедії НАМН України;
  • сквер на вулиці Федора Максименка 19 і парк культури та відпочинку «Пуща-Водиця» в Оболонському районі біля Київського міського клінічного госпіталю ветеранів війни;
  • сквер на вулиці Митрополита Андрея Шептицького 5 у Дніпровському районі біля амбулаторії №3;
  • парк біля Центру культури та мистецтв Дніпровського району поруч із Київською міською клінічною лікарнею №11.

Йдеться не лише про тактильні смуги на прилеглих просторах і пандуси там, де ухил перевищує 5%. Під час проєктування тротуарів і пішохідних доріжок враховуватимуть ширину, яка потрібна для проїзду колісного крісла, проходу людини на милицях, із ходунками, з дитячим візочком. Таким чином мінімальна ширина доріжок становитиме не менш як 1,8 метра.

Лавки розташовуватимуть у спеціальних кишенях чи на тротуарах із твердим покриттям так, аби вони не «з’їдали» простір для проходу. Біля лавки буде місце принаймні для однієї особи на кріслі або для дитячого візочка.

Ліхтарі світитимуть розсіяним світлом, щоб уникнути світлового забруднення.

Вуличні меблі, ігрове та спортивне обладнання обиратимуть з урахуванням дружності до людини. Дитячі майданчики обладнають ударопоглинальним покриттям: піщаним, ущільненим піщаним на ґрунтовій основі або гравійній крихті, м’яким гумовим або синтетичним.

На перехрестях пішохідних шляхів встановлять навігаційні покажчики. У добре освітлених зонах розмістять пілони з картою місцевості, де позначать знакові об’єкти і транспортні вузлт. Інформація дублюватиметься шрифтом Брайля.

Пішохідні переходи

Від початку року Центр організації дорожнього руху облаштував два регульовані наземні пішохідні переходи, що дублюють підземні. У планах реалізувати ще шість.

Цьогоріч планують побудувати дев’ять і реконструювати чотири переходи зі світлофорами, де буде понижено бордюри, влаштовано тактильну плитку. На 256 наземних пішохідних переходах планують понизити бортовий камінь.

Також на 40 світлофорних об’єктах встановлять звукові сигнали. Розробляють новий тип пристроїв звукового сповіщення, що адаптуються під рівень міського шуму.

Серед нових рішень — пропозиція Київської майстерні міста з облашування «віденських» зупинок, покриття яких підняте над проїжджою частиною. Так зручніше сідати у міський транспорт.

Ще одне рішення — облаштування мнемосхем на світлофорних об’єктах. Це тифлотехнічні (тактильні) схеми переходу для орієнтування людей із порушенням зору.

У КМДА наводять такі дані щодо маломобільних містян:

  • у Києві майже 580 тисяч пенсіонерів;
  • понад 120 тисяч дітей до семи років і майже 13 тисяч дітей з інвалідністю;
  • близько 48 тисяч родин із дітьми до трьох років;
  • лише за 2023 рік інвалідність встановлено майже у 8,5 тисяч дорослих, із них — понад 3,7 тисячі з порушеннями опорно-рухового апарату, понад 1,5 тисячі з ментальними порушеннями. Майже 1,4 тисячі — на колісних кріслах, зокрема 625 з ампутаціями.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button