Тендер на закупівлю 70 тролейбусів для Києва за кошти ЄС скасували. Чому?
Активісти стверджують, що такої кількості транспорту не достатньо для збереження тролейбусного руху в столиці.
Активісти стверджують, що такої кількості транспорту не достатньо для збереження тролейбусного руху в столиці.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
«Київпастранс» повідомив про скасування тендера на купівлю 70 тролейбусів за кошти Європейського інвестиційного банку (ЄІБ), як стверджує ГО «Пасажири Києва».
Активісти заявляють, що проводитиметься додатковий тендер:
«Сподіваємося, тут технічні умови додаткового тендеру будуть виписані більш якісно і без дискримінації українських виробників. Вони можуть запропонувати гарний рухомий склад, ще й дешевше. Ну і це гроші, які залишаються в економіці країни».
Однак «Пасажири Києва» вважають, що закупівля такої кількості тролейбусів не компенсує втрати рухомого складу міста за останні сім років, яка складає майже 200 транспортних засобів.
До того ж, поява нових тролейбусів може призвести до списання залишків транспорту ЛАЗ, який наразі від’їздив свій нормативний термін. Також існує ризик відсторонення перших тролейбусів «Богдан», яким уже понад 12 років. Адже їхній капітальний ремонт «Київпастранс» не здійснював багато років.
У листопаді 2022 року ЄІБ оголосив тендер на закупівлю тролейбусів для Києва на 50 млн євро. Однак аукціон не відбувся, бо нікого не допустили до участі. Однією з причин відмови учасникам могло стати те, що українські виробники пропонують лише односекційні тролейбуси, а Київ надає перевагу «гармошкам».
Про нову можливість столиці отримати 70 тролейбусів за фінансування ЄІБ стало відомо наприкінці 2023 року. Але активісти заявили про підозри, що вимога тендера постачати двосекційні тролейбуси була спрямована на перешкоджання участі українських виробників, які можуть постачати лише односекційні.
Водночас учасники аукціону – чеська компанія Škoda Electric і турецька компанія Bozankaya – запропонували лише один і три двосекційних тролейбусів. А така мінімальна кількість транспорту не принесе великої користі місту.
Новий тендер, як пояснюють «Пасажири Києва», необхідно розбити на окремі лоти для односекційних і двосекційних тролейбусів. Також потрібно збільшити кількість машин для закупівлі, адже зберегти рух тролейбусів у Києві хоча б на теперішньому рівні зможе тільки придбання сотень транспортних засобів.
Закупівля лише 70 тролейбусів призведе до подальшого скорочення руху, як зазначають активісти. Для відновлення повноцінної роботи тролейбусної мережі, з урахуванням рекомендацій Світового банку, столиця повинна мати понад 600 тролейбусів на дорогах.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті