Бум електровелосипедів і педелеків у Європі: які наслідки він має для міст?
На глобальнішому рівні містам варто подумати про окрему інфраструктуру для засобів мікромобільності з електродвигунами.
На глобальнішому рівні містам варто подумати про окрему інфраструктуру для засобів мікромобільності з електродвигунами.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 296 днів. За цей час ми опублікували 26302 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Електровелосипеди становлять більшу частину продажів усіх велосипедів у низці країн Європи, зокрема в Австрії, Бельгії, Німеччині та Нідерландах. Ця частка також стрімко зростає у Франції та Швейцарії, повідомляє BloombergCityLab.
В Італії, Фінляндії, Франції та Лондоні місцева влада пропонує компенсації тим, хто купує електровелосипеди. Такий підхід починають наслідувати й у США, зокрема у Колорадо, Коннектікуті та Колумбії.
Так, у французькому регіоні Іль-де-Франс діють програми, за якими пропонують електровелосипеди в оренду на декілька місяців за ціною 40 євро на місяць, що включає страхування та техобслуговування. Після завершення періоду орендар його повертає, але дослідження показують, що згодом людина сама купує електробайк.
У Бельгії — найвищий у Європі показник користування корпоративними автомобілями — машинами, які компанія надає співробітникам, отримуючи податкові послаблення від уряду. Щоб знизити рівень моторизації країна перейшла від цієї практики до корпоративних абонементів чи підписок на електровелосипеди.
У згаданих європейських країнах велосипеди вже давно традиційно поширені для щоденних поїздок, і останніми роками чимало хто почав купувати електровелосипед на заміну старому роверу, бо батарея робить пересування легшим і швидшим, пояснює Філіпп Крайст, паризький дослідник мікромобільності.
Він також зауважує, що покупці електровелосипедів у Європі в середньому старшого віку, ніж у США. Тож цей вид транспорту дозволяє їм продовжувати користуватися велосипедом, навіть коли стає важко крутити педалі.
Люди на електровелосипедах зазвичай користуються ними частіше, ніж звичайними, а також долають більші відстані.
Водночас Крайст сумнівається, що бум електровелосипедів зробив суттєвий внесок у зниження автомобільних викидів у Європі, адже ті, хто купують електровелосипед, зазвичай уже долучені до велокультури.
Ситуація в США інакша: серед американців значно більше тих, хто взагалі ніколи не їздив на велосипеді, й частка тих, хто купує електровелосипед, не маючи досвіду зі звичайними роверами, значно більша, ніж у Європі. Тож із погляду скорочення автомобілізації електровелосипеди мають суттєво більшу вагу по той бік Атлантики.
Звичайні електровелосипеди, які їдуть зі швидкістю 25 км/год не становлять проблеми, однак є швидкісні моделі, які розганяються до 45 км/год, і це може бути ризикованим.
На думку Крайста, електровелосипеди з різною швидкістю варто відокремлювати так само, як на вулицях відокремлюють рух автомобілів і велосипедів. Він припускає, що з часом швидкісні електровелосипеди виключатимуть із міської велоінфраструктури. Водночас ідея технологічно обмежувати швидкість велосипедів йому здається нераціональною: адже ніхто поки що не встановлює електронні обмежувачі швидкості на автомобілі, які їздять значно швидше.
Ще одна конфліктна точка з’являється через присутність вантажних електровелосипедів на велодоріжках. Наприклад, у Нідерландах і Данії ширина доріжок розрахована на максимум два велосипеди поруч, а карго-байк займає більше місця. Рішенням може бути збільшення ширини доріжок.
На глобальнішому рівні містам варто подумати про окрему інфраструктуру для засобів мікромобільності з електродвигунами. Це можуть бути навіть окремі вулиці для цих видів транспорту, проміжних між велосипедами та автомобілями.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті