Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 57 днів. За цей час ми опублікували 24495 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Міст Патона. Фото: «Вечірній Київ»

Київська влада звернулася до Уряду з вимогою вжити заходів з реставрації мосту ім. Патона для уникнення аварійних ситуацій. Через критичний стан конструкцій перекрити споруду для ремонту раніше закликав директор Інституту електрозварювання ім. Патона Ігор Крівцун в інтерв’ю LIGA.net.

Науковець зазначив, що міст перебуває в аварійному стані з 2017 року. Зокрема, внаслідок корозії значно скоротилася товщина металу нижнього пояса мосту. Однак повне обстеження споруди не проводилося жодного разу, тому в конструкції можуть існувати й інші суттєві проблеми.

Стан мостів Патона та Метро під час обстеження у 2023 році. Фото: Мінвідновлення

За словами науковців з Інституту ім. Патона, руйнівні процеси на мосту почалися після 2013 року. Тоді під час робіт зі зміни комунікацій під тротуарами на металеві конструкції потрапило сміття.

«Ми пояснюємо, шановні, міст скоро впаде. Він не обслуговувався фактично з 1953 року. Там страшна корозія, потрібно прибрати багато сміття, бо воно стає вологим і пришвидшує корозію», – пояснює Крівцун.

У 2021 році, Київ передав міст Патона для ремонту до проєкту «Велике будівництво», за який відповідає український Уряд. У 2023 році «Київавтодор» передав функції замовника робіт з реставрації споруди Службі відновлення та розвитку інфраструктури у Київській області.

КМДА заявляє, що неодноразово зверталася до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури і Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури з проханням розпочати реставрацію мосту Патона, який має стратегічне значення для Києва. Проте, як стверджує київська влада, жодних робіт за два роки так і не провели.

Проєкт мосту під керівництвом академіка НАН й інженера Євгена Патона почали розробляти наприкінці 1944 року та відкрили у 1953 році. Міст має статус пам’ятки архітектури, а за українським законодавством на таких об’єктах заборонено проводити капітальний ремонт чи реконструкцію – дозволено лише реставраційні роботи та звичайний ремонт.

Аварійним міст Патона офіційно визнали у 2017 році. Тобто віднесли до п’ятого стану експлуатації, відповідно до якого інфраструктурним об’єктом користуватися вже не можна. Однак споруду не перекрили, а тільки обмежили рух.

Стан мостів Патона та Метро під час обстеження у 2023 році. Фото: Мінвідновлення

Термін експлуатації мосту Патона закінчився у 2019 році. Вже тоді були виявлені такі проблеми як зменшення металу нижнього поясу з 14 до 7-5 міліметрів і корозія металоконструкцій. Зокрема, під деформаційними швами мали бути лотки, які слугують для стікання води у Дніпро замість потрапляння на металеві конструкції. Однак лотки давно зруйнувалися.

У 2023 році на мосту Патона знову виявили суттєві пошкодження. Тоді Кабмін вирішив провести перевірки ключових мостів України, від яких залежить забезпечення військовими та гуманітарними вантажами. Після перевірки на мостах Патона та Метро знайшли:

  • суцільну корозію балок і головних елементів прогонів;
  • поздовжні тріщини у поверхнях опор з утворенням сталактитних відкладень всередині;
  • руйнування бетону;
  • наскрізну корозію балок у місцях з’єднання з поперечними вузлами.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button