Перевірку канатної дороги через Дніпро, з якої зірвався хлопець, не проводили жодного разу після початку роботи
Компанія, якій належить атракціон, стала одним з меценатів будівництва «мосту-хвилі» на Оболонський острів.
Компанія, якій належить атракціон, стала одним з меценатів будівництва «мосту-хвилі» на Оболонський острів.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Канатну переправу через Дніпро від Арки свободи українського народу до Труханового острова, з якої зірвався у річку та загинув хлопець, Держпраці не перевіряла жодного разу з моменту отримання компанії дозволу на діяльність, як пише «Економічна правда». Позапланову перевірку держорган не провів навіть після смертельного інциденту, оскільки власники тролея не надали інформацію про цей випадок.
Для встановлення атракціону необхідно отримати два дозволи: на використання ділянки землі від місцевої влади і погодження на експлуатацію від центрального органу влади. Дозвіл на експлуатацію об’єкта видає Державна служба з питань праці.
Однак у 2020 році в Україні наклали мораторій на проведення планових перевірок атракціонів через карантин. Пізніше відстрочку продовжили через воєнний стан. А позапланові перевірки можна здійснювати лише на підставі звернень Кабміну, працівника підприємства, повідомлення про аварію чи нещасний випадок або за результатами планових перевірок.
Державна служба з питань праці зможе провести позапланову перевірку та почати процес притягнення до відповідальності власників тролея через Дніпро тільки після отримання інформації про них від Національної поліції. Державна служба з питань праці вже звернулася до правоохоронців з цього питання.
Трагедія на атракціоні сталася 21 липня. Наступного дня рятувальники дістали з Дніпра тіло 20-річного хлопця. Внаслідок інциденту поліція відкрила кримінальне провадження за двома статтями – Порушення правил безпеки, що створило загрозу загибелі людей та Службова недбалість, що спричинила загибель людини).
До 2017 року тролей над Дніпром належав компанії SkyPark, яка заявила, що тоді у неї забрали атракціон шляхом рейдерського захоплення. В 2020 році КМДА оголосила другий інвестиційний конкурс на встановлення тролея через Дніпро, у якому перемогла компанія «Активна країна». Саме ця фірма відповідає за атракціон дотепер і водночас керує «мотузковим містечком» у Голосіївському парку.
У Київській прокуратурі стверджують, що ще в 2021 році намагалися зупинити роботу тролея над Дніпром, звернувшись до суду з вимогою визнати незаконним розпорядження КМДА, за яким інвестиційний конкурс на облаштування канатної переправи через річку виграла «Активна країна» – компанія без досвіду з реалізації подібних розваг.
Також під час судового процесу виявилося, що на момент проведення конкурсу і розгляду в суді – проектної та технічної документації щодо атракціону не існувало. Однак врешті суд так і не задовільнив позов прокуратури, оскільки не погодився, що канатна дорога належить до атракціонів підвищеної небезпеки.
Водночас КМДА запевняє, що у суді лише оскаржувалися результати інвестиційного конкурсу, а самого атракціону на той момент ще не існувало. А проектну документацію розробити повинен був переможець конкурсу, на основі якої і мали б видаватися відповідні дозвільні документи на роботу.
У 2020 році «Активна країна» збудувала гірку-трубу на схилі біля Оріхуватських ставків Голосіївського парку. Проти цього атракціону тоді протестували місцеві мешканці, які вважали, що надмірна кількість комерційних розваг шкодить природі парку. Також у 2023 році в Голосіївському парку стався інцидент із травмуванням дитини, після якого поліція розпочала перевірку «мотузкового містечка».
Як стверджує «Економічна правда», у 2024 році стало відомо, що «Активна країна» під брендом FlyLine була одним з меценатів будівництва «мосту-хвилі» на Оболонський острів. Проте заступник міського голови Микола Поворозник заперечив припущення про наближеність власників компанії до київської влади чи про «купівлю» права на роботу.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті