Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24990 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Robovan

Керівник компанії Tesla Ілон Маск нарешті презентував роботаксі, яке планували презентувати чотири роки тому, а також вантажно-пасажирський робот-мікроавтобус.

Robotaxi

Роботаксі (Robotaxi) не має ані керма, ані педалей, і керується виключно штучним інтелектом. Зараджяється автомобіль індуктивно, без розеток. Його сподіваються запустити у масове виробництво до кінця 2026 року.

Вартість роботаксі становитиме менш як 30 тисяч доларів. Експлуатація обходитиметься 0,20 долара за милю, або 0,33 долара за кілометр. Це, втім, буде удвічі дорожче з урахуванням податків, уточнює Engadget. Для порівняння, вартість експлуатації міського автобуса в США, за даними The Verge, становить один долар за милю. Автобус, утім, перевозить в десятки разів більше пасажирів, ніж роботаксі.

Robotaxi

Маск стверджує, що нинішній транспорт — «фіговий». У презентації Tesla цю тезу ілюстровано, зокрема, переповненим метро. «Багато страждань ми сприймаємо як належне, наприклад, три години стояння у заторах у Лос-Анджелесі», — заявляє він.

За його словами, проблему заторів і паркування можна вирішити за допомогою переходу від керованого транспорту до некерованого (unsupervised): «Коли ви можете заснути в автівці та прокинутися на місці призначення». Цей технологічний зсув він порівнює з ліфтами, якими колись керували ліфтери, а зараз це здійснюється автоматично.

Салон Robotaxi

Ідея Маска полягає у створенні парку самокерованих роботаксі, які можна буде викликати через мобільний засосунок. Власники автомобілів Tesla так само можуть позначати свої автомобілі як роботаксі та заробляти гроші через застосунок, приблизно за схемою Uber. Зараз автомобіль використовується у середньому 10 годин на тиждень, решту часу він просто стоїть, наголошує Маск. Тож, за його словами, перехід до роботаксі — тобто інтенстивніша експлуатація одного транспортного засобу — дозволить перетворити паркінги на парки.

Він заявляє, що автономні автомобілі удесятеро безпечніші, ніж керовані людиною. «Хмарочос» раніше пояснював, чому автопілот Tesla насправді не забезпечує повну автономність.

Robovan

Щодо робомікроавтобусу (Robovan), то його дизайнери явно надихалися стилем ар-деко початку ХХ століття. Це самокерований мікроавтобус, який вміщає до 20 пасажирів, фактично футуристична маршрутка. Його також можна використовувати для перевезення вантажів.

Салон Robovan


Салон Robovan

Крім того, Ілон Маск показав прогрес у розробці гуманоїдного робота Optimus. Він заявив, що такий робот коштуватиме 20-30 тисяч доларів і фактично «кожен зможе собі дозволити власного Сі-Трі-Пі-О».

Optimus

Презентація розробок Tesla пройшла під назвою «Ми, робот» у студії «Ворнер Бразерс» у Каліфорнії.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button