Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 285 днів. За цей час ми опублікували 23538 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/Waymo

Ліцензії безпілотних роботаксі, які запустили у Сан-Франциско, можуть відкликати через невдоволення мешканців, протести профспілок і позов міського прокурора, повідомляє Bloomberg CityLab.

Ставлення жителів Сан-Франциско ілюструє випадок на концерті Патті Сміт, коли ведучий подякував спонсорам, серед яких була компанія роботаксі Waymo, — і публіка почала свистіти у відповідь.

Вже наступного дня після запуску роботаксі десять безпілотних автобусів стали посеред дороги, заблокувавши рух на двох вулицях на 15 хвилин. Кілька днів потому один самокерований автомобіль застряг у вологому цементі на будмайданчику. Далі роботаксі врізалося в пожежну машину, що саме гасила іншу палаючу автівку. А раніше трапився інцидент, коли автомобіль збив насмерть собаку.

Окрема проблема — блокування проїзду екстрених служб. Вулиці Сан-Франциско вузькі, з крутими спусками та підйомами, що ускладнює маневрування, і втрачені хвилини можуть коштувати життя, коли машина їде на виклик. Міський прокурор Девід Чуй доповів про 60 випадків, коли роботаксі так чи інакше втручалися в роботу пожежних машин.

Читайте також: З якими перешкодами зіштовхнуться безпілотні автівки на дорогах України?

Роботаксі курсують вулицями міста, керуючись численними датчиками та камерами, що збирають інформацію, і питання захищеності даних викликає в людей додаткове занепокоєння.

Спершу роботаксі двох компаній, Waymo і Cruise, розвозили пасажирів безкоштовно, а нещодавно регулятор дозволив збирати плату за проїзд у пікові години. Щоб добитися цього результату, розробникам знадобилося дев’ять років і значні грошові вливання.

Якщо позов прокурора буде задоволено, компанії можуть перемістити діяльність у штати на сході Сонячного поясу США, такі як Техас, Аризона, — дружніші до бізнесу, зі слабшим регулюванням. У Північній Кароліні, Джорджиї та Флориді від роботаксі навіть не вимагають окремих дозволів на функціонування автономних транспортних засобів.

Після низки інцидентів Cruise скоротив кількість роботаксі на дорогах Сан-Франциско наполовину: тепер 50 їздять у світлий час доби, 150 — вночі.

При цьому компанії заявляють, що попит на роботаксі перевищує пропозицію, люди стають у чергу, щоб здійснити поїздку. Деякі організації також захищають роботаксі як альтернативу для маломобільних людей і робітників, які потребують більше можливостей для поїздок.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button