Як Варшаві вдалося зменшити смертність на дорогах на 55%?
Головний фактор — програма Vision Zero, яка базується на принципі «нульової терпимості» до смертей на дорогах і передбачає проєктування вулиць із максимальною увагою до безпеки руху.
Головний фактор — програма Vision Zero, яка базується на принципі «нульової терпимості» до смертей на дорогах і передбачає проєктування вулиць із максимальною увагою до безпеки руху.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 100 днів. За цей час ми опублікували 24786 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Влада Варшави покращила безпеку на дорогах завдяки реформам та змінам у міському середовищі.
Очікується, що у 2024 році у Варшаві рівень смертності на дорогах стане найнижчим від початку ведення статистики у 1980-х роках, і все завдяки впровадженню програми Vision Zero. Раніше «Хмарочос» писав про основні засади та плюси цієї програми.
У межах програми влада Варшави постійно вдосконалює перехрестя, додає освітлення, розділові смуги та кругові розв’язки. У 2021 році Польща ухвалила закон, що дає пріоритет пішоходам на переходах і збільшила мінімальний штраф до 5 000 злотих.
Місто щороку витрачає 40 мільйонів злотих на покращення ситуації на 400 небезпечних переходах, а протягом наступних чотирьох років планує подвоїти ці інвестиції. Також заплановане звуження деяких вулиць, посилення контролю за швидкістю, розвиток громадського транспорту та збільшення кількості захищених велосипедних доріжок.
Разом з тим міські активісти все ще незадоволені, бо деякі дороги й перехрестя залишаються небезпечними через відсутність необхідного обладнання, а інфраструктуру покращують лише після серйозних аварій. Ситуацію ускладнює те, що камери контролю має право встановлювати лише уряд Польщі, через що процес затягується.
Інша проблема — це культура водіїв. Лише з березня по квітень 2024 року поліція Варшави затримала понад 1000 водіїв у стані алкогольного сп’яніння, 120 — під впливом наркотиків, 800 — без ліцензії та понад 300 водіїв, яким суд заборонив керувати.
Безпека на дорогах у Польщі покращилась, але країна все ще серед найгірших у ЄС за кількістю загиблих і травмованих у ДТП. У 2023 році в Польщі загинули 52 особи на мільйон жителів, що більше за середній показник по ЄС — 46 осіб.
Нагадаємо, що у 2021 році Укравтодор оновив норми будівництва автомобільних доріг згідно з концепцією Vision Zero.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті