Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 289 днів. За цей час ми опублікували 23584 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Komarov Egor / Unsplash

Укравтодор анонсував оновлення норм будівництва автомобільних доріг і запевняє, що за основу змін до ДБН взято концепцію Vision Zero («Нуль смертей»). Головна ідея такого підходу – в усвідомленні того, що учасникам руху властиво робити помилки, а інфраструктура мусить мінімізувати шкоду від цих помилок.

ДерждорНДІ розробив проєкт змін до ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина I. Проєктування. Частина II. Будівництво». Зараз документ схвалила Науково-технічна рада Міністерства розвитку громад та територій і спрямувала на погодження у відповідальні міністерства.

Так, оновлені норми передбачатимуть:

  • влаштування пішохідних переходів у різних рівнях на дорогах першої категорії (це дороги з обов’язковою розділювальною смугою і 2–4 смугами для руху в одному напрямку, загалом це приблизно 1% від усіх доріг);
  • обов’язкове освітлення автомобільних доріг міжнародного значення першої категорії з інтенсивністю руху понад 30 тисяч авто/добу;
  • заборону на ліві віднесені повороти на дорогах вищих категорій, крім перетинань з незначною інтенсивністю руху (до 20 тисяч авто/добу);
  • модернізацію проєктування транспортних розв’язок: розроблено таблицю, яка поділяє їх на класи відповідно до категорій доріг на перехрещеннях і перемиканнях, а також інтенсивності руху на них;
  • варіанти улаштування перехідно-швидкісних смуг залежно від різних умов перетинання потоків.

«Оновлення будівельних норм щодо створення автомобільних доріг забезпечує реалізацію одного з важливих принципів програми Vision Zero», – запевняють в Укравтодорі.

З 2020 року в Україні почали проводити аудити безпеки доріг. Такий, зокрема, провели перед реконструкцією траси М-05 Київ–Одеса, яку фінансують із кредитних коштів ЄБРР. В результаті вирішили закрити 21 з 23 лівих розворотів, а наземні пішохідні переходи перетворити на підземні або надземні.

Також з 2021 року вирішили «покласти край нечитабельним шрифтам, невдалим кольоровим поєднанням та химерним розмірам знаків» й замінити дорожні знаки на всіх автошляхах. Нову навігацію випробували торік на десяти магістралях.

Читайте також: 10 заходів Vision Zero: львівський урбаніст розповів, як зменшити смертність на дорогах

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button