Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 169 днів. За цей час ми опублікували 25340 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Усі фото: facebook.com/ViasVerdesEspanolas

Понад 3,4 тисячі кілометрів закинутих залізничних шляхів в Іспанії перетворено на мережу пішохідних і велосипедних доріжок.

Ініціативу Vías Verdes — «Зелені шляхи» — розпочали втілювати у 1993 році. На той час в Іспанії налічувалося понад 7,6 тисяч кілометрів закинутих залізничних шляхів, які не було сенсу відновлювати з різних причин. їх вирішили використати іншим чином, аби зберегти культурну спадщину.

Карта з сайту viasverdes.com

За тридцять років облаштували понад 140 маршрутів у всіх країнах королівства.

На цих шляхах також реставрували 125 закинутих залізничних станцій. У багатьох станціях облаштовують кафе, пункти велопрокату, туристичні офіси чи невеликі музеї.

Завдяки широким радіусам поворотів і низьким ухилам такі маршрути доступні для більшості людей, незалежно від віку, фізичної підготовки та наявності інвалідності.

На шляхах трапляються залишки залізничної інфраструктури — тунелі, мости і віадуки, а також оливкові гаї, виноградники, лавандові поля.

Відрізки маршрутів перебувають на балансі місцевих муніципалітетів, тож вони можуть перебувати в дуже різному стані.

Одним із найкращих маршрутів мандрівники вважають Охос Неґрос (Ojos Negros), що починається у садах дель Туріа у Валенсії та простягається на 160 кілометрів пагорбами, низинами та мальовничими селами Каталонії.

Маршрут Ojos Negros
Маршрут Ojos Negros

Мережа «зелених шляхів», зокрема, допомагає громадам, розташованим у так званих зонах «знелюдненої Іспанії» (España vaciada). Наприклад, облашування маршруту «Віа Верде де ла Сьєрра» від Севільї до Кадісу допомогло працевлаштувати 25 людей, які підтримують у належному стані реставровані залізничні станції.


Віа Верде де Жирона створила 62 робочих місця, і дохід від її функціонування оцінюють у 3,5 мільйона євро на рік.

Інвестиції в початкову модернізацію інфраструктури для створення мережі «зелених шляхів» склали 275 мільйонів євро, згідно з даними сайту програми.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button