Закинуті залізничні шляхи в Іспанії перетворили на мережу веломаршрутів (фото)
За тридцять років облаштували 135 маршрутів у всіх країнах королівства.
За тридцять років облаштували 135 маршрутів у всіх країнах королівства.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 169 днів. За цей час ми опублікували 25340 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Понад 3,4 тисячі кілометрів закинутих залізничних шляхів в Іспанії перетворено на мережу пішохідних і велосипедних доріжок.
Ініціативу Vías Verdes — «Зелені шляхи» — розпочали втілювати у 1993 році. На той час в Іспанії налічувалося понад 7,6 тисяч кілометрів закинутих залізничних шляхів, які не було сенсу відновлювати з різних причин. їх вирішили використати іншим чином, аби зберегти культурну спадщину.
За тридцять років облаштували понад 140 маршрутів у всіх країнах королівства.
На цих шляхах також реставрували 125 закинутих залізничних станцій. У багатьох станціях облаштовують кафе, пункти велопрокату, туристичні офіси чи невеликі музеї.
Завдяки широким радіусам поворотів і низьким ухилам такі маршрути доступні для більшості людей, незалежно від віку, фізичної підготовки та наявності інвалідності.
На шляхах трапляються залишки залізничної інфраструктури — тунелі, мости і віадуки, а також оливкові гаї, виноградники, лавандові поля.
Відрізки маршрутів перебувають на балансі місцевих муніципалітетів, тож вони можуть перебувати в дуже різному стані.
Одним із найкращих маршрутів мандрівники вважають Охос Неґрос (Ojos Negros), що починається у садах дель Туріа у Валенсії та простягається на 160 кілометрів пагорбами, низинами та мальовничими селами Каталонії.
Мережа «зелених шляхів», зокрема, допомагає громадам, розташованим у так званих зонах «знелюдненої Іспанії» (España vaciada). Наприклад, облашування маршруту «Віа Верде де ла Сьєрра» від Севільї до Кадісу допомогло працевлаштувати 25 людей, які підтримують у належному стані реставровані залізничні станції.
Віа Верде де Жирона створила 62 робочих місця, і дохід від її функціонування оцінюють у 3,5 мільйона євро на рік.
Інвестиції в початкову модернізацію інфраструктури для створення мережі «зелених шляхів» склали 275 мільйонів євро, згідно з даними сайту програми.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті