На Венеційській бієнале презентували візію відбудови Маріуполя
Маріуполь бачать як «15-хвилинне місто», зі швидкісним трамваєм як основою транспортної мережі, з піщаними пляжами.
Маріуполь бачать як «15-хвилинне місто», зі швидкісним трамваєм як основою транспортної мережі, з піщаними пляжами.
На архітектурній бієнале у Венеції презентували проєкт відбудови Маріуполя після деокупації.
Чотири архітекторські команди займалися проєктом з 2023 року. Кожна відповідала за окремий шар дослідження і проєктування. Усі проєкти обговорювалися з громадою маріупольців. команду Команду Ro3kvit запросили до Французького павільйону презентувати проєкт.
Ro3kvit розробили загальні принципи інтеграцію природи в міську тканину, економічну стратегію, щільність і транспортну стратегію; МРІЯ — місця пам’яті, медзаклади, історичний центр і новий центр; Big City Lab & PUPA — освітні та спортивні простори; Zotov & Co — інклюзивність, підходи до житлової забудови, набережні та пляжі.
Візія передбачає поетапне відновлення міста, де на першому етапі розглядається населення приблизно 250 тисяч мешканців і на четвертому — 800 тисяч.
В історичному центрі передбачається реконструювати всі споруди, які підлягають відновленню. Особливу увагу слід звернути на можливість збереження залишків цінних об’єктів й інтеграції їх у нову забудову. Підходи до відновлення будівель можуть бути такими:
Для міста слід розробити дизайн-код, який визначатиме кольори та матеріали, спираючись на автентичну забудову.
Площі Визволення пропонують повернути історичні назву та функцію — Базарна площа. По вихідних там працюватиме фермерський ринок.
У житловій забудові на перших етапах зусилля мають бути спрямовані не на ущільнення, а на збереження помірної щільності та переосмислення ролі періферійних районів. Далі слід поєднати два береги та розвернути місто до моря: розширити прибережну смугу та створити низку піщаних пляжів. Для скорочення шляхів евакуації у випадку небезпеки висоту забудови пропонують обмежити шістьма поверхами.
Вектор розвитку планують зосередити на Новому центрі, що з’єднає правий і лівий береги річки Кальміус, а також все місто — з морем. Саме в Новому центрі має з’явитися транспортний хаб, який активізує розвиток території Азовсталі.
Основою транспортної мережі має стати електротранспорт: швидкісний трамвай та електробуси. Спершу передбачено налагодження базових автобусних маршрутів, потім — розвиток трамвайної мережі, на третьому етапі — запуск швидкісного трамваю, що сполучатиме два береги та Азовсталь як головний промисловий об’єкт.
Так, сполучення між берегами забезпечить велопішохідний міст зі швидкісним трамваєм.
Маріуполь бачать як «15-хвилинне місто», де користування транспортом, як приватним, так і громадським, є опціональним, а не обов’язковим. Парки пропонують створити у пішіій доступності 5-10 хвилин. Міське середовище має бути змішаним і пропонувати різні стилі життя.
Планувальники розробили профілі ключових вулиць Маріуполя: проспект Миру, вулиці Грецька, Леваневського, Приморський бульвар.
Документ також містить пропозиції щодо облаштувань місць пам’яті, серед яких: Меморіал Драмтеатру, Музей оборони міста, меморіальний маршрут, Центр сталі тощо.
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті