Шестигодинні запізнення та цілі вагони амішів: хто і навіщо користується залізницею в США
«Якщо запізнення складає одну-дві години, то це вважається, що поїзд прибув вчасно».
«Якщо запізнення складає одну-дві години, то це вважається, що поїзд прибув вчасно».
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 316 днів. За цей час ми опублікували 26448 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Автор YouTube-каналу Simply Railway Тібо Констан розповів у подкасті Travel Devil про те, хто їздить американськими поїздами, й чим залізниця у США відрізняється від європейської.
Тібо народився у Франції, з дитинства цікавився поїздами й об’їхав залізницею всю Європу, приділяючи особливу увагу нічним потягам. Деякий час він мешкав у США, де працював інженером Alstom, й на період свого робочого контракту подорожував майже всіма штатами, включно з Аляскою.
Попри те, що Америка була побудована на залізницях, і, наприклад, такі міста, як Чикаго, взагалі не існували би без поїздів, у ХХ столітті настав занепад: потяги стали витісняти вільний ринок, автомобілі та літаки. Без державної підтримки залізниця сильно здеградувала до кінця 1960-х. Приватні компанії бажали фокусуватися на прибутковіших вантажних перевезеннях, а пасажирські вважали збитковими та непопулярними.
Однак у 1971 році було створено державну залізничну компанію Amtrak для захисту саме пасажирських перевезень. Десятиліттями превізник потужно субсидувався бюджетом, у 2010-і дохід від квитків став майже покривати видатки, а останні кілька років Amtrak навіть вийшов на прибуток. Наразі деякі населені пункти у США не мають взагалі іншого сполученням, крім як залізничного й автомобільного.
Як побачив Тібо, подорожуючи Америкою, люди, які їздять у поїздах Amtrak, належать до найрізноманітніших категорій. Передусім ідеться про поїзди далекого сполучення, бо на короткому це в основному ті, хто добирається на роботу.
Блогер згадує такі категорії пасажирів:
Порівнюючи поїзди у США та Європі, Тібо визнає, що американські — набагато комфортніші. Вони мають великі сидіння, просторі лаундж-вагони, а якщо є гроші на спальне місце, то ви отримаєте приватну зону з харчуванням.
Водночас поїзди у США значно повільніші, ніж європейські — причиною цьому є спільне використання однієї інфраструктури з вантажними поїздами, при якому пасажирські не мають пріоритету. Буває, що Амтрак мусить чекати дві-три години, пропускаючи вантажні склади. Через це поїзд може запізнитися на п’ять-шість годин.
«Якщо запізнення складає одну-дві години, то це вважається, що поїзд прибув вчасно», — зазначає Тібо.
Інша причина низької швидкості поїздів, — те, що значні ділянки неелектрифіковані, й більшість поїздів Амтрак є дизельними. Це питання розглядалося у дослідженні, про яке ми писали раніше: там також припускалося, що незручність посадки для маломобільних людей затримує поїзд.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті