Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 316 днів. За цей час ми опублікували 26448 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: facebook.com/Amtrak

Автор YouTube-каналу Simply Railway Тібо Констан розповів у подкасті Travel Devil про те, хто їздить американськими поїздами, й чим залізниця у США відрізняється від європейської.

Тібо народився у Франції, з дитинства цікавився поїздами й об’їхав залізницею всю Європу, приділяючи особливу увагу нічним потягам. Деякий час він мешкав у США, де працював інженером Alstom, й на період свого робочого контракту подорожував майже всіма штатами, включно з Аляскою.

Фото: facebook.com/Amtrak

Попри те, що Америка була побудована на залізницях, і, наприклад, такі міста, як Чикаго, взагалі не існували би без поїздів, у ХХ столітті настав занепад: потяги стали витісняти вільний ринок, автомобілі та літаки. Без державної підтримки залізниця сильно здеградувала до кінця 1960-х. Приватні компанії бажали фокусуватися на прибутковіших вантажних перевезеннях, а пасажирські вважали збитковими та непопулярними.

Фото: facebook.com/Amtrak

Однак у 1971 році було створено державну залізничну компанію Amtrak для захисту саме пасажирських перевезень. Десятиліттями превізник потужно субсидувався бюджетом, у 2010-і дохід від квитків став майже покривати видатки, а останні кілька років Amtrak навіть вийшов на прибуток. Наразі деякі населені пункти у США не мають взагалі іншого сполученням, крім як залізничного й автомобільного.

Найзавантаженіші залізничні станції Amtrak у 2024 році. Карта: Bureau of Transportation Statistics

Як побачив Тібо, подорожуючи Америкою, люди, які їздять у поїздах Amtrak, належать до найрізноманітніших категорій. Передусім ідеться про поїзди далекого сполучення, бо на короткому це в основному ті, хто добирається на роботу.

Аміші у поїзді Amtrak, 2022 рік. Фото: Vincent Gragnani

Блогер згадує такі категорії пасажирів:

  • ті, хто не мають або можливості, або бажання користуватися автомобілем чи літаком, наприклад через деякі фізичні обмеження, страх перед перельотами тощо;
  • незаможні — квиток поїздом від Нью-Йорка до Чикаго від 80 доларів;
  • люди, які хочуть побачити США з іншого боку, тому що подорож поїздом це найкращий спосіб дістатися віддалених куточків;
  • ті, хто просто має зайвий час, щоб ознайомитися з системою;
  • ті, хто переймається довкіллям;
  • ті, кого внесли до чорного списку авіакомпанії;
  • і найцікавіше — аміші, які за оцінками Тібо, становлять понад 50% від усіх пасажирів.
    «Хмарочос» не зміг знайти статистичне підтверждження саме цій цифрі, однак численні публікації в американських блогах, на форумах та в медіа свідчать про «диспропорційно велику кількість амішів». Пасажирка нічного поїзда з Чикаго до Піттсбурга пише у цьому блозі: «Озираюся навколо, щоб побачити, хто ще їде у вагоні, й усвідомлюю, що приблизно 80% пасажирів — аміші».
    Дослідник культури амішів, професор Дональд Крейбілл пояснює журналу Chicago: аміші користувалися публічним транспортом, таким як залізниця, кораблі та трамваї з кінця ХІХ століття. Коли на початку ХХ століття з’явилися автомобілі, ця спільнота відкинула цей засіб пересування, бо він передбачав приватне володіння. А літаки відкинули як надто сучасні та швидкі.

Порівнюючи поїзди у США та Європі, Тібо визнає, що американські — набагато комфортніші. Вони мають великі сидіння, просторі лаундж-вагони, а якщо є гроші на спальне місце, то ви отримаєте приватну зону з харчуванням.

Вагон типу Superliner. Фото: Yun Cho / Unsplash

Водночас поїзди у США значно повільніші, ніж європейські — причиною цьому є спільне використання однієї інфраструктури з вантажними поїздами, при якому пасажирські не мають пріоритету. Буває, що Амтрак мусить чекати дві-три години, пропускаючи вантажні склади. Через це поїзд може запізнитися на п’ять-шість годин.

Фото: Stephen Mease / Unsplash

«Якщо запізнення складає одну-дві години, то це вважається, що поїзд прибув вчасно», — зазначає Тібо.


Інша причина низької швидкості поїздів, — те, що значні ділянки неелектрифіковані, й більшість поїздів Амтрак є дизельними. Це питання розглядалося у дослідженні, про яке ми писали раніше: там також припускалося, що незручність посадки для маломобільних людей затримує поїзд.

Фото: Drew Walker / Unsplash

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button