Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 83 днів. За цей час ми опублікували 27331 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
джерело: unsplash

Все більше міст обмежують швидкість до 30 км/год, але дослідники з Bloomberg проаналізували понад мільйон вулиць у трьох великих містах і дійшли висновку, що реальний темп руху визначає не закон, а дизайн вулиці.

Журналісти видання Bloomberg заначають, що останніми роками бульшість ідей в містобудуванні викликають багато критики. Наприклад, концепція «15-хвилинного міста», коли все необхідне розташоване в межах 15 хвилин пішки чи велосипедом, стала об’єктом теорій змови. А тепер люди виступають проти обмежень швидкості в містах до 30 км/год.

Нагадаємо, що у «Хмарочосі» зазначалося, що подібні заходи в Лондоні та Гельсінкі значно зменшили смертність на дорогах.

Рух за обмеження швидкості до 30 км/год став популярним після кампанії мера Парижа Анни Ідальго у 2020 році. Після цього стало помітно, що в «повільних зонах» більше людей на вулицях – вони приваблюють удвічі більше відвідувачів і роблять міста живішими. Згодом ідею підхопили мери інших великих міст. Але в Італії вона викликала опір: багато водіїв побачили в ній не турботу про безпеку, а спробу контролю.

Журналісти Bloomberg наводять приклад із дослідженням лабораторії MIT у Мілані. Вчені з’ясували, що поїздки стали довшими лише на 34 секунди, зате смертність знизилася на 37%. Але виявилость, що забруднення повітря майже не змінилося. І майже всі італійські медіа зробили акцент саме на темі забруднення, а міністр транспорту Маттео Сальвіні використав ці дані, щоб виступити проти політики 30 км/год і навіть ініціював заборону камер контролю швидкості.

Після цього дослідники провели ще один аналіз – уже для Мілана, Амстердама й Дубая. Вони зібрали понад 73 мільйони точок телеметрії та більше мільйона фото вулиць. Результати показали: самі обмеження швидкості майже не впливають на водіїв, адже зниження межі з 50 до 30 км/год уповільнило рух лише на 2–3 км/год. Натомість все вирішує саме дизайн середовища: вузькі й щільно забудовані вулиці природно зменшують швидкість, а широкі та відкриті, навпаки, стимулюють їхати швидше. Іншими словами, темп руху задає не закон, а сама вулиця.

Ймовірно, цьому є кілька причин. В багатьох країнах, зокрема в Італії, водії сприймають обмеження швидкості лише як рекомендацію. Тому зміни законів самі по собі не змінюють культуру водіння. Мілан і Болонья, де зрештою заборонили камери контролю швидкості, демонстують, що не для всіх штрафи є аргументом. А ось конфігурація вулиць впливає на поведінку водіїв вже природним способом. Підняті пішохідні переходи, вужчі смуги або вулиці з деревами – це приклади дизайнерських рішень, які покращують ситуацію.

Під час дослідження в Мілані разом з UNIPOL дослідники розглядали компактні вулиці змішаного використання, де водії, велосипедисти й пішоходи ділять простір. В Амстердамі з AMS Institute вони аналізували райони, де велосипедистів більше, а автомобілі мають другорядний доступ. У Дубаї з Dubai Future Foundation дослідники вивчали автомобільні вулиці в екстремальну спеку, адже температура знижує швидкість на кілька км/год, навіть без змін у дизайні.

Аналітика показала,що геометрія вулиць, культура та клімат часто впливають на поведінку водіїв більше, ніж правила. Але зміни в дизайні теж викличуть критику, та результати досліджень чітко вказують, що водіїв неможливо змінити лише наказами і все залежить від того, як влаштовані вулиці.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button