Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

На заході Центру урбаністичних студій НаУКМА Віктор Петрук, головний спеціаліст Департаменту транспортної інфраструктури КМДА, презентував нову схему руху транспорту навколо Контрактової площі. Обговорення стало другою зустріччю з серії публічних заходів, організованих для діалогу з громадськістю щодо майбутньої реорганізації руху на Подолі.

У 2017 році після двох років з моменту проведення архітектурного конкурсу Подільська РДА почала реалізовувати концепцію-переможця архітектурного конкурсу CONTR/ACT під назвою «Київська вітальня». Для того, аби Поділ став соціальним та культурним центром міста, потрібно подолати цілу низку проблем: загазованість, затори, захаращеність тротуарів автівками, брак пішохідних маршрутів та велоінфраструктури.

Довга історія

У 2015 році переможцями конкурсу CONTR/ACT на благоустрій Контраткової площі став проект «Київська вітальня». Команда з десяти архітекторів передбачила створення на Подолі Контрактового саду, зручного транспортно-пересадочного вузла та пішохідного бульвару на вул. Сагайдачного.

У 2016 році вулицю Сагайдачного зробили пішохідною у вихідні та святкові дні. Влітку 2017 року презентували, а згодом втілили проект капітального ремонту Скверу №3 – демонтували МАФи, озеленили територію скверу. З 1 серпня 2017 року частина вулиці Сагайдачного та Контрактова площа стали пішохідними. В соціологічному опитуванні, проведеному у вересні цього року, 82% опитаних подолян заявили про свою підтримку створеній у рамках пілотного проекту пішохідній зоні. 

Нова схема руху

Головний спеціаліст Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Віктор Петрук презентував громаді та активістам нову схему руху на Подолі. На початку обговорення жителі та активісти висловили свої думки щодо вже наявних змін – транспортного експерименту з пішохідною Контрактовою площею. Серед проблем кияни в основному озвучували збільшення навантаження на прилеглі до площі вулиці, загазованість та невпорядковану парковку на пішохідних тротуарах. 

Петрук розповів, що для розробки нової схеми руху у 2013 році було проведене транспортне дослідження – обстежили дорожні умови та транспортні й пішохідні потоки на 76 перехрестях та вузлах вулично-магістральної мережі. Його здійснював Департамент містобудування та архітектури, а Віктор Петрук був куратором цих досліджень як головний спеціаліст департаменту.

Дослідження двічі коригувалося, а згодом компанія А+С Україна провела транспортне моделювання наявних та потенційних схем руху на Подолі. На основі цього моделювання й розробили нову схему руху. Поки що вона – лише проект, наразі до неї не розроблено навіть технічного завдання. Тобто наявне розпорядження, але проектування нового транспортного вузла не розпочиналося.

Громадський транспорт

Дослідження показало необхідність у створенні зручного вузла для пересадки пасажирів громадського транспорту на Контрактовій. На виході зі станції метро Контрактова площа є підземний перехід, але люди надають перевагу наземному шляху, який перерізає трамвайна лінія. За новою схемою трамвай пропонують перенести з вулиці Спаської на Контрактову площу, на проїзд між скверами №2 та №3, а на Спаській облаштувати платформу для зупинок усього нерейкового транспорту (автобуси й маршрутки).

Оскільки відзначено вчетверо вищий трафік транспорту з Верхнього та Нижнього Валів, аніж з вулиці Сагайдачного – планується розмістити 4 платформи у напрямку вулиць Костянтинівської та Межигірської і 1 платформу у напрямку Поштової площі для максимальної ефективності. Піднятих платформ, які можуть зашкодити руху, згідно з проектом не буде. Відповідно до нової міської стратегії, Київ переходитиме на низькопідлоговий транспорт. Максимальна висота підлоги у трамваях та автобусах буде 30 см, тому підняті платформи можна не будувати. Відкритим лишається питання, чи платформа буде на рівні бордюрного каменю або поверхні землі.

Затори

Кількість приватних та службових автомобілів на Подолі за підрахунками – 4100 автівок. Однак є вулиці, які відіграють роль міських автомагістралей – через них щодня проїжджають тисячі автомобілів. Зокрема, вулиця Набережно-Хрещатицька. На перехресті зі Спаською накопичуються автівки, які прямують на лівий поворот або на розворот. Таким чином, пропускна спроможність лівої смуги естакади знижується. Для того, щоб повністю звільнити Контрактову й при цьому не погіршити трафік, потрібно вирішити питання з Набережно-Хрещатицькою.

Рішенням, яке пропонує нова схема руху, є залишити повороти ліворуч з Набережно-Хрещатицької на Хорива, при цьому закрити поворот ліворуч на Спаську.

Вулиця Хорива при цьому стане односторонньою, а Почайнинська залишиться двосторонньою від Верхнього Валу до Спаської.

Пропускна спроможність та зниження аварійності

Часті скарги подолян стосуються і високої аварійності на дорогах Подолу, і відсутності комфортного пішохідного простору. Жителі району під час зустрічі висловлювали свої застереження щодо нової схеми руху, адже вже зараз «пройти мамам з візочками неможливо» – тротуари запарковані автівками, а наземні переходи небезпечні. Запропоновані нововведення мають вирішити цю проблему за допомогою введення так званої «прогресивної схеми організації руху». На даний момент, більшість перехресть на Подолі передбачають будь-які маневри.

Порівняння чинної та прогресивної схеми організації руху

Згідно з новою схемою, багато вулиць стають односторонніми. Магістральні вулиці Подолу мають позбутися наскрізного перетину. Тож за цієї схемою фактично зникають перехрестя. Кількість конфліктних точок знижується до 2-3, а перетин пішохідного переходу стається лише один раз. Окрім того, частина вулиці віддана для легальної парковки – тепер на вулиці будуть спеціальні кишені, обмежені острівцями. По всьому Подолу планується створення 1405 паркомісць шляхом звуження малоінтенсивних вулиць.

Транспортне моделювання продемонструвало: така схема вигідна для всіх. Зупинок на перехрестях стає менше, середня швидкість зростає. Окрім того, кількість автомобілів у транспортній мережі зменшується та більше автівок можуть проїхати через квартал.

Це також має вирішити проблему загазованості – емісія шкідливих речовин найнижча за умови організації руху саме за прогресивною схемою. Безпекою пішоходів теж не знехтувано – тепер у них будуть зручні підняті пішохідні переходи «навхрест», які гарантуватимуть зниження швидкості авто. 

Порівняння кількостів викидів шкідливих речовин

Пропозиції мешканців

На зустрічі були присутні громадські активісти, жителі Подолу й представники різних спільнот. Серед пропозицій лунали застереження щодо забезпечення швидкого під’їзду до лікарні на вулиці Іллінській.

Дебати виникли щодо пересадочного вузла: аргументи щодо неможливості його створення згідно ЗУ «Про охорону культурної спадщини». Віктор Петрук зауважив, що вулиця Спаська – вже є таким вузлом на даний момент, а трамвай на Контрактовій існує понад 100 років.

Із залу прозвучала пропозиція про повне обмеження приватного автотранспорту на Поділ, але про втілення такого підходу поки що не йдеться.

Наступна зустріч-обговорення відбудеться 23 листопада.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24980 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button