Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 304 днів. За цей час ми опублікували 26351 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

З 23 червня у галереї PinchukArtCentre можна відвідати три нові виставки: колективну міжнародну виставку «І знову демократія», експозиції «Перспективна» художниці Лесі Хоменко та «Червона книга: радянське мистецтво Львова 80-90-х років».

Виставка «І знову демократія» об’єднує роботи таких художників як Зо Ленард, Такаші Муракамі, Деміен Хьорст, Сондра Перрі та інших. Бйорн Гельдхоф, куратор виставки та арт-директор PinchukArtCentre, у рамках цієї експозиції пропонує відвідувачам замислитися над двома питаннями: чи повинні ми переосмислити демократію і чи потрібна нам нова модель, якій демократія програє?

У роботах митців знайшлося місце для роздумів про міграційну кризу, тоталітарні режими, виборчий процес та навіть майбутню роль штучного інтелекту.

Виставка розпочинається віршем Зо Леонард 1992 року «Я хочу президента», у якому висловлено американський погляд на демократичний виборчий процес. Бйорн Гельдхоф наголошує, що окремі його рядки є особливо актуальними для України напередодні виборів 2019 року.

Частиною виставки є також перфоманс групи Аллора та Кальсаділья. На фортепіано у досить екстравагантий спосіб викорують «Оду до радості», мелодію, що за останні сто років була символом нацистського режиму, протестів на площі Тяньаньмень, падінням Берлінської стіни, а зараз є гімном Європейського союзу.

За словами куратора, цікаво прослідкувати саме за цією трансформацією та відчути, що сьогодні ця музика все ж сприймається як заклик до радості та братерства. На противагу йому у залі представлені картини Гошки Макуги, виконані роботом. Вони піднімають питання можливого закінчення домінування людей у зв’язку з розвитком штучного інтелекту. Картини мають назву «Кінець людини» та «Леді Гамільтон із Трампом, Путіним, Каддафі та Берлусконі».

Робота сучасного японського художника Такаші Муракамі «Лев на престолі у моєму серці» була створена спеціально для виставки. «На перший погляд ця картина дуже яскрава і притягуюча, але насправді тут зображені ризики, що постають перед сучасною демократією: популізм та тоталітаризм, – пояснює Бйорн Гельдхоф. – Це хороша метафора того, що певні режими можуть здаватися дуже привабливими але, і це добре репрезентують черепи, ціна їх утвердження є надто високою».

Наступні дві експозиції презентує Дослідницька платформа, що була заснована PinchukArtCentre у 2016 році. Її метою є створення живого архіву українського мистецтва від початку 80-х років до сьогодні. Перша з виставок – «Червона книга: радянське мистецтво Львова 80-90-х років», курована Станіславом Сілантьєвим та Галиною Хорунжою.

«Ми не намагалися зробити ретроспективну виставку. Це, перш за все, біографічне висловлювання про конкретних художників. Але разом з тим, ми не відриваємося повністю він соціально-політичного контексту того часу», – розповідає Станіслав Сілантьєв. Серед представлених на виставці художників – Борис Бергер, Стас Горський, Галина Жегульська, Олександр Замковський та інші.

Іншим проектом Дослідницької платформи є персональна виставка Лесі Хоменко «Перспективна». Кураторка Ксенія Малих пояснює, що таку назву вона отримала завдяки розміщенню творчої майстерні Лесі на колишній вулиці Перспективній у Києві. Це є своєрідним ключем для розуміння виставки.

«Для Лесі основним творчим методом завжди був живопис. У цих роботах він також присутній, проте головне те, що вона демонструє у цих роботах свій спосіб мислення як художниці», – розповідає кураторка.

Виставку «І знову демократія» можна відвідати у PinchukArtCentre до шостого січня, експозиції Дослідницької платформи – до 30 вересня.

Нагадаємо, що премію PinchukArtCentre для молодих українських художників цьогоріч здобула Анна Звягінцева.

 

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button