Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

«Хмарочос» дізнався, як у Києві готуються до набрання чинності змін у закони щодо реформування сфери паркування транспортних засобів, яке відбудеться 27 вересня.

Нові правила

Закон визначає всі випадки паркування, які перешкоджають руху або створюють загрозу безпеці, і дає повноваження евакуювати машину на штрафмайданчик. Евакуація можлива, якщо:

– транспортний засіб залишений на проїзній частині у два і більше рядів;
– машина розташована у місцях зупинки або стоянки, заборонених Правилами дорожнього руху України, що унеможливлює рух іншого транспорту або заважає руху пішоходів;
– авто залишено на виділеній смузі для громадського транспорту або велодоріжці;
– автомобіль перешкоджає руху або роботі снігоприбирального та іншого комунального транспорту у разі запровадження надзвичайного стану або у разі оголошення окремої місцевості зоною надзвичайної екологічної ситуації;
– машина порушує схему паркування, блокуючи проїзд по двох або більше смугах руху тощо.

Доказом порушення за новим законом може бути як автоматична фото- і відеофіксація, так і зйомка в ручному режимі. Фіксувати неправильно припарковані авто на фото- і відеокамери новий закон уповноважує поліцейських та інспекторів з паркування через спеціальні програми, де автоматично відображається місце, час, дата і GPS-координати автомобіля.

Витрати на евакуацію і зберігання авто на штрафмайданчику покриває сам порушник.

Закон також передбачає випадки, коли водії, за якими зареєстрований транспортний засіб, можуть бути звільнені від відповідальності. По-перше, при вибутті з їхнього володіння номерного знаку або автомобіля внаслідок протиправних дій інших осіб (наприклад, крадіжки). По-друге, якщо водій передав(-ла) право керування автомобілем іншій особі в законний спосіб.

Але договір оренди авто не може бути підставою для звільнення від штрафу.

Штрафи не зростуть

Якщо раніше героям парковки залишали на лобовому склі правила паркування під час флешмобів, то новий закон дозволяє залишати там копії постанов про штраф за неправильне паркування.

Важливою новацією закону є те, що штраф за неправильне паркування буде прив’язаний не до неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тобто 17 грн), а до вартості години паркування. Але суми штрафів це суттєво не збільшить. Нагадаємо, у Києві діють три різних тарифи з оплати вартості паркування залежно від розташування майданчика (5, 7 або 10 гривень за одну годину).

Адвокат Сергій Кушнір, з яким «Хмарочос» поспілкувався щодо роботи нового закону, звертає увагу, що зараз штраф за порушення правил паркування, зокрема неоплату вартості послуг з користування паркувальним майданчиком за кожну добу користування становить від 8 до 12 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 136 до 204 гривень). За новим законом штраф за це буде в 20-кратному розмірі від вартості однієї години послуги з користування тим майданчиком, на якому перебуває машина в момент порушення (від 100 до 200 грн у Києві).

Якщо сплатити штраф протягом 10 банківських днів, то закон передбачає знижку у розмірі 50% від суми. Тобто максимальний штраф у Києві, у разі його дострокової сплати, становитиме 100 гривень. Однак, якщо не сплачувати штраф протягом місяця, на нього буде накладено пеню, пропорційну самому штрафу.

Читайте також: Кияни розробили додаток, який допоможе вирішити проблему з паркуванням. Як він працює?

Дізнатись про накладений штраф за порушення правил паркування та евакуацію автомобіля можна буде не лише з лобового скла, а й через смс на мобільний телефон та електронну пошту. Також водії-порушники отримуватимуть постанови про штраф рекомендованим листом. «Стягувати штрафи будуть так, як і зараз. Якщо людина не платить, то цим займається виконавча служба», – пояснює Дмитро Парвов, т.в.о. заступника начальника відділу зв’язків з громадськістю Управління патрульної поліції у місті Києві.

Однак змінюється механізм притягнення до відповідальності героїв парковки. Після тимчасового затримання автомобіля на штрафмайданчику закон передбачає невідкладне інформування про це відповідних підрозділів Національної поліції із зазначенням часу затримання та місця, куди евакуйовано транспортний засіб. Також ця інформація має бути розміщена на сайті КП «Київтранспарксервіс». Повернути затриману машину можна буде лише після сплати штрафу. Порушник також має сплатити вартість послуги із транспортування та зберігання автівки на штрафмайданчику. У київській поліції звертають увагу, що в у законі нічого немає про додаткові евакуатори: «Навіть зараз евакуатор іноді доводиться чекати по 5-6 годин».

Хто буде штрафувати?

За новим законом займатись героями парковки будуть інспектори з паркування. Вони матимуть повноваження розглядати справи про незаконне паркування, виписувати штрафи і тимчасово затримувати машину. Закон зобов’язує органи місцевого самоврядування (у випадку Києва – КМДА) збільшити кількість посадовців для прийняття на службу інспекторів з паркування.

«Щодо інспекторів поки більше питань ніж відповідей, починаючи від процедури призначення і закінчуючи повноваженнями. Штрафувати за неправильне паркування зможуть і патрульні поліцейські, й інспектори. Проте в законі прописано, що вони мають перевіряти, чи не було вже за це оштрафовано водія. Таким чином, уникати того, щоб водія двічі не притягували за одне правопорушення», – пояснює адвокат Сергій Кушнір.

Де паркуватись

На сайті КП «Київтранспарксервіс» є карта з усіма комунальними парковками в Києві та список їхніх адрес, які розбиті за зонами. Зараз на муніципальних паркувальних майданчиках денної служби нараховується 3303 машиномісць, у нічній службі – 20906 машиномісць.

У травні цього року КП «Київтранспарксервіс» оголосив аукціон на право облаштування та експлуатацію ще двох паркувальних майданчиків для платного паркування транспорту. Цікаво порівняти місткість цих майданчиків з кількістю автівок, які щодня заїжджають у Київ. Зараз у Києві зареєстровано понад 767 тисяч легкових авто, щоранку в годину «пік» у місто в’їжджає близько 100 тисяч машин, з яких 70 тисяч – легкові. При цьому в комунальному підприємстві «Київтранспарксервіс» кажуть, що паркінги напівпорожні, хоча центральні вулиці Києва переповнені автомобілями. За словами в.о. директора КП «Київтранспарксервіс», Олександра Німаса, КП уже знайшло вісім місць для перехоплювальних паркувальних майданчиків на під’їзних шляхах до Києва біля станцій метро і працює над дев’ятим. Таким чином, місто намагається заохочувати водіїв залишати свої автомобілі за межами центру та продовжувати шлях на громадському транспорті.

Фото: Facebook / Київтранспарксервіс

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button