Коли е-квиток повноцінно почне працювати в Києві?
На киян чекає тестовий режим роботи та нові турнікети на станціях метро.
На киян чекає тестовий режим роботи та нові турнікети на станціях метро.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
31 жовтня на Kyiv SmartCityForum Віталій Кличко анонсував появу та тестовий режим електронного квитка в Києві. Тестовий режим роботи нової електронної системи буде проходити у два етапи: «закритий» режим і дослідна експлуатація.
У неофіційній розмові з представниками КМДА «Хмарочосу» розповіли про запровадження закритого тестування для лідерів думок, активістів та журналістів, які ділитимуться досвідом експлуатації та виявлятимуть технічні несправності у системі. Група обраних киян, які отримають пластикові картки для оплати проїзду, зможуть користуватися е-квитками.
Після завершення закритого тестового режиму, який триватиме від двох тижнів до двох місяців, за оцінками співробітників різних відомств у місті, розпочнеться дослідна експлуатація. Вона триватиме орієнтовно до листопада 2019 року. Після цього система має почати працювати у звичайному режимі.
Також Віталій Кличко додав, що під час дослідної експлуатації е-квитком можна буде скористатись у всіх видах транспорту. Проте джерело в КМДА розповіло «Хмарочосу», що через неузгодженість програмного забезпечення у обладнанні «Київпастрансу» та «Київського метрополітену», кожен пасажир матиме дві картки – одну для метро, а іншу – для наземного транспорту. Щоб запустити е-квиток у метро, потрібно буде встановити на всіх станціях турнікети, які дозволять користуватись новою карткою та квитком з QR-кодом. Те саме стосується станцій швидкісного трамвая. Зараз такий турнікет існує лише на станції метро «Кловська».
Як обіцяють на презентаційному сайті КМДА, е-квиток у 2019 році буде діяти у комунальних автобусах, тролейбусах, трамваях та метрополітені. Точної дати, коли квиток почне діяти у фунікулері, міських електричках та маршрутках, поки немає. Жетони та одноразові квитки згодом планують замінити на квитки з QR-кодами, єдині для всіх видів транспорту.
Вартість пластикової картки, яку також презентували 31 жовтня, складатиме 40 гривень. ЇЇ можна буде придбати у спеціальних боксах, касах «Київського метрополітену» та «Київпастрансу», муніципальних та комерційних кіосках мереж «Союздрук», «ТурІнфо», «Т-Кіоск». Після купівлі картки потрібно буде зареєструватись в особистому кабінеті користувача. Контролери будуть мати спеціальні пристрої для перевірки електронного квитка.
Принцип оплати залишиться старий, потрібно буде платити за кожну пересадку окремо В КМДА аргументують це тим, що «кияни не будуть нервуватись, стоячи в заторах». Пільгові категорії, як і раніше, будуть мати право на безкоштовний проїзд.
Зазначимо, що в містах Європи, зокрема у Празі та Варшаві, діє зовсім інша система е-квитка. У цих містах кожен може купити квиток або картку, що діє певний час: одну годину, день, місяць, квартал чи рік. Із таким е-квитком можна робити безлімітну кількість пересадок.
Читайте також: Як має працювати е-квиток для громадського транспорту в Києві.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті