У КМДА планують почати запуск е-квитка у маршрутках не раніше осені
У КМДА звітували про стан впровадження е-квитка у Києві.
У КМДА звітували про стан впровадження е-квитка у Києві.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Тестовий режим роботи електронного квитка КМДА планує завершити восени, і лише потім – розпочати запуск е-квитка у маршрутках.
Про це повідомив директор департаменту інформаційно-комунікаційних технологій КМДА Юрій Назаров.
13 лютого він звітував про стан впровадження е-квитка у Києві. За його словами, бортовими комп’ютерами та валідаторами наразі обладнано весь наземний муніципальний транспорт – 1326 одиниць.
Оплатити проїзд у транспорті можна за допомогою Kyiv Smart Card, Картки киянина, QR-коду на смартфоні або паперового квитка з QR-кодом.
Розрахунок банківською карткою обіцяють під’єднати пізніше.
Читайте також: Кияни діляться досвідом проїзду за електронним квитком Kyiv Smart Card
У київському метрополітені модернізовано 76 турнікетів для можливості оплати новим е-квитком. Вони мають відповідні наліпки з написом Kyiv Smart Card.
Транспортні картки зараз продають на станціях метро «Хрещатик», «Театральна», «Майдан Незалежності», «Акедеммістечко», «Лісова», Арсенальна», «Теремки», «Видубичі», «Сирець» та «Почайна».
Поповнити картку можна в касах вказаних десяти станцій, в Особистому кабінеті киянина та в терміналах iBox.
Назаров повідомив, що згодом придбати та поповнити транспортну картку буде можливо в терміналах самообслуговування, розташованих у всіх вестибюлях метро та станціях швидкісного трамваю, касах Т-кіосків. Також обіцяють запустити мобільний застосунок Kyiv Smart City. Поповнити картку можна буде також у терміналах 2click, на сайтах iPay та Portmone.
Тим часом транспортний експерт Олександр Рак у колонці для LIGA.net зазначив, що хоча запропонована КМДА система поєднує метро і наземний транспорт та виводить із обігу паперові квитки, у неї залишаються вагомі недоліки. Зокрема, це негнучке тарифне меню та необхідність платити за пересадки.
«Для міської влади немає жодної різниці між тим, скільки маршрутів для поїздки використав пасажир – важлива тільки відстань, від якої залежить потрібний обсяг транспортної роботи, який перевізник має виконати. Абсурдно, коли людині зручніше проїхати 2 кілометри з двома пересадками, але за це потрібно заплатити 24 гривні. При цьому 25 кілометрів на метро можна проїхати за 8 гривень. Однак з нинішнім е-квитком це працюватиме саме так», – пише він.
Також київська система не пропонує проїздні за такою ж вигідною ціною, як у багатьох європейських містах. В разі справді значної економії пасажирам вигідно купувати проїзні, а місто менше витрачається на контроль оплати проїзду і втрачає менше виручки через безбілетників.
Рак також зазначає, що місто не виробило формат взаємодії з приватними перевізниками. Самі власники маршруток пропонують, щоб місто платило їм за виконану транспортну роботу. Експерт вважає, що це цілком європейський підхід.
Читайте також: Як має працювати е-квиток для громадського транспорту в Києві
Нагадаємо, про тестовий запуск КМДА оголосили першого листопада минулого року, але електронний квиток так і не запрацював. У січні встановлені у транспорті валідатори почали зчитувати «Картку киянина» для пільгового проїзду. У лютому кияни самі вирішили потроху опановувати новий спосіб оплати проїзду, дізнавшись про початок продажу єдиних карток і разових квитків із QR-кодом.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті