Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 304 днів. За цей час ми опублікували 26351 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: facebook.com/yuriy.nazarov.3

Тестовий режим роботи електронного квитка КМДА планує завершити восени, і лише потім – розпочати запуск е-квитка у маршрутках.

Про це повідомив директор департаменту інформаційно-комунікаційних технологій КМДА Юрій Назаров.

13 лютого він звітував про стан впровадження е-квитка у Києві. За його словами, бортовими комп’ютерами та валідаторами наразі обладнано весь наземний муніципальний транспорт – 1326 одиниць.

Оплатити проїзд у транспорті можна за допомогою Kyiv Smart Card, Картки киянина, QR-коду на смартфоні або паперового квитка з QR-кодом.

Розрахунок банківською карткою обіцяють під’єднати пізніше.

Читайте також: Кияни діляться досвідом проїзду за електронним квитком Kyiv Smart Card

У київському метрополітені модернізовано 76 турнікетів для можливості оплати новим е-квитком. Вони мають відповідні наліпки з написом Kyiv Smart Card.

Транспортні картки зараз продають на станціях метро «Хрещатик», «Театральна», «Майдан Незалежності», «Акедеммістечко», «Лісова», Арсенальна», «Теремки», «Видубичі», «Сирець» та «Почайна».

Поповнити картку можна в касах вказаних десяти станцій, в Особистому кабінеті киянина та в терміналах iBox.

Назаров повідомив, що згодом придбати та поповнити транспортну картку буде можливо в терміналах самообслуговування, розташованих у всіх вестибюлях метро та станціях швидкісного трамваю, касах Т-кіосків. Також обіцяють запустити мобільний застосунок Kyiv Smart City. Поповнити картку можна буде також у терміналах 2click, на сайтах iPay та Portmone.

Термінал поповнення е-квитка на станції метро «Вокзальна» чекає на під’єднання. Фото: Тарас Кайдан

Тим часом транспортний експерт Олександр Рак у колонці для LIGA.net зазначив, що хоча запропонована КМДА система поєднує метро і наземний транспорт та виводить із обігу паперові квитки, у неї залишаються вагомі недоліки. Зокрема, це негнучке тарифне меню та необхідність платити за пересадки.

«Для міської влади немає жодної різниці між тим, скільки маршрутів для поїздки використав пасажир – важлива тільки відстань, від якої залежить потрібний обсяг транспортної роботи, який перевізник має виконати. Абсурдно, коли людині зручніше проїхати 2 кілометри з двома пересадками, але за це потрібно заплатити 24 гривні. При цьому 25 кілометрів на метро можна проїхати за 8 гривень. Однак з нинішнім е-квитком це працюватиме саме так», – пише він.

Також київська система не пропонує проїздні за такою ж вигідною ціною, як у багатьох європейських містах. В разі справді значної економії пасажирам вигідно купувати проїзні, а місто менше витрачається на контроль оплати проїзду і втрачає менше виручки через безбілетників.

Рак також зазначає, що місто не виробило формат взаємодії з приватними перевізниками. Самі власники маршруток пропонують, щоб місто платило їм за виконану транспортну роботу. Експерт вважає, що це цілком європейський підхід.

Читайте також: Як має працювати е-квиток для громадського транспорту в Києві

Нагадаємо, про тестовий запуск КМДА оголосили першого листопада минулого року, але електронний квиток так і не запрацював. У січні встановлені у транспорті валідатори почали зчитувати «Картку киянина» для пільгового проїзду. У лютому кияни самі вирішили потроху опановувати новий спосіб оплати проїзду, дізнавшись про початок продажу єдиних карток і разових квитків із QR-кодом.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button