Архітектор пояснює, чому на київському пішохідному мосту з’явилася тріщина
Натомість автор проекту повідомив, що вона була прогнозованою.
Натомість автор проекту повідомив, що вона була прогнозованою.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24975 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Вранці 11 липня кияни помітили тріщину в одній із підпірок перил нового велопішохідного мосту, що сполучає Володимирську гірку з Аркою дружби народів. На місце події виїхала інспекція КМДА. Архітектор Дмитро Макагон пояснив причини її утворення.
«Коли ти ставиш одну опору з одного боку деформаційного шва, а другу з другого, і жорстко їх з’єднуєш, будь готовий, що одну з них почне виривати. На конструкціях з такими прольотами завжди великі деформації: через вітер, зміну навантаження, температурні коливання і сейсміку. Для того, щоб конструкція не ламалася, їй треба дати можливість “гуляти”, для цього й потрібні деформаційні шви», – написав він.
Макагон додав, що міст можна показувати студентам архітектурних вишів як ілюстрацію, як робити не можна.
Натомість проектувальник мосту Андрій Миргородський заявив, що тріщину було передбачено в проекті.
«Нічого особливого не сталося. Все передбачено і втілено в проекті, це – фізика. Безумовно, такий розрахунок був. У нас міст рухається залежно від температури до 10 сантиметрів у довжину», – сказав він телеканалу «Київ».
Миргородський повідомив, що будівельники натягували трос у сильну спеку. Тепер буде послаблено натяг троса, а тріщину загерметизують.
«У даному випадку ми бачимо цікаву фізичну картину – температура в Києві різко впала, тож міст зіграв досить сильно, троси натягнулися і сталося підтягування цієї стійки. Сама ж стійка стоїть на материку, вона не є конструктивною… Міст зараз абсолютно безпечний», – запевнив автор проекту.
У КМДА заявили, що тріщину ліквідують вже сьогодні.
«Жодних конструктивних порушень тут немає. Тріщина утворилися в покритті, імовірно, внаслідок перепаду температур та сильно натягнутих тросiв. Їi вже сьогодні ліквідує підрядник, протягом трьох-чотирьох годин, оскільки пошкодження має бути усунуто внаслідок гарантійних зобов’язань», – сказав заступник голови КМДА Олександр Спасибко.
Велопішохідний міст із Володимирської гірки до Арки дружби народів відкрили 25 травня у День Києва. Він коштував бюджету близько 420 млн грн (разом з благоустроєм території та укріпленням схилів).
З ним було пов’язано кілька скандалів. Так, швейцарське архітектурне бюро заявило, що концепцію проекту моста взяли у них, не заплативши. В КМДА це заперечують.
Читайте також: Чи потрібен велопішохідний міст над Володимирським узвозом? Відповідають автор проекту та експерти
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті