Туристичний бум забруднює Лісабон сильніше, ніж автомобілі
Найбільший чинник забруднення – круїзні лайнери.
Найбільший чинник забруднення – круїзні лайнери.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 298 днів. За цей час ми опублікували 26314 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Фото: Robenson Gassant, Unsplash
Екологічна ситуація у столиці Португалії стрімко погіршується через туристичний бум, повідомляє Deutsche Welle.
За минулі п’ять років потік туристів зріс на 81% і сягнув 30 мільйонів у 2018 році. Зокрема, це сталося завдяки відкриттю у 2017 році нового пасажирського терміналу для круїзних лайнерів. Щороку він приймає близько 300 суден із 600 тисячами туристів.
Новий порт посів шосте місце в Європі за рівнем забруднення. Річні викиди вуглецю від круїзних лайнерів на 86% перевищують викиди від усього автомобільного трафіку в Лісабоні. При цьому порт не забезпечує судна електрикою, тож вони змушені використовувати дизельні генератори.
Згідно з проведеним 2017 року дослідженням німецької Спілки охорони природи та біорізноманіття (Naturschutzbund Deutschland, NABU), 76 із 77 оглянутих круїзних лайнерів використовували в якості пального мазут та в’язку нафту. Через це один великий лайнер забруднює довкілля на рівні п’яти мільйонів автомобілів, якби вони пересувалися тим самим маршрутом.
На думку екоактивіста Франсиско Ферейри з організації Zero, найбільше від забруднення та шуму страждають жителі історичного середмістя.
Також аеропорт Лісабона фактично не має обмежень на польоти, за винятком деяких правил щодо нічних рейсів. Проте й уночі 30 рейсів – не рідкість.
Заходячи на посадку, літаки пролітають на відстані сто метрів від дахів будинків. Влітку, під час високого сезону, люди, що живуть у цих будинках, не мають буквально ані хвилини спокою, адже вдень норми шуму порушено принаймні на 16 децибелів, а вночі – на 9-10 дБ.
Більш того, у Лісабоні планують збудувати другий аеропорт. Його розташують на південному березі ріки Таг, неподалік від природного заказника.
Ферейра вважає, що влада заплющує очі на проблему через те, що туризм збагачує бюджет Португалії на більш як 15 мільярдів євро.
Нагадаємо, Венеція запроваджує додатковий податок для туристів, які приїжджатимуть до міста на один день. Заходи спрямовано передусім на тих, хто прибуває до міста на круїзних лайнерах. Також у Венеції запровадили суворі покарання для туристів за низку дій, таких як їзда на велосипедах і сидіння на сходах.
Читайте також: У Празі хочуть накласти обмеження на Airbnb через надлишок туристів
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті