Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 247 днів. За цей час ми опублікували 23273 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Uber Shuttle

За п’ять місяців роботи сервіс Shuttle райдшерингової компанії Uber запустив дев’ять маршрутів у Києві. Мікроавтобуси курсують кожні 15 хвилин з 7:00 до 21:00. У КМДА стверджують, що вони частково дублюють маршрути громадського транспорту.

При цьому станом на вересень Uber Shuttle не мав ліцензій і дозволів на регулярні пасажирські перевезення. Про це йдеться в дослідженні громадського руху «Чесно», оприлюдненому на Економічній правді.

Так, Укртрансбезпека повідомила, що перевізник не отримував ліцензію на перевезення пасажирів, а співробітники відомства навіть склали на водіїв Uber Shuttle кілька адміністративних протоколів щодо відсудності дозволів.

Департамент транспортної інфраструктури КМДА також надав інформацію про відсутність будь-яких дозвільних документів.

Крім того, журналісти «Чесно» разом із патрульною поліцією взяли участь в експерименті на запрошення КМДА. Так, один із журналістів замовив проїзд від Контрактової площі до вулиці Хрещатик. Така поїздка коштує 15 гривень. Мобільний застосунок показав місце зупинки на пішохідному переході, де водій і підібрав пасажира.

Водій, який став об’єктом експерименту. Фото: Ірина Латиш

За сто метрів його зупинили патрульні за зупинку в забороненому місці. Вони також виявили, що водій не мав при собі водійського посвідчення категорії D1. Водій запевняв, що документи і дозволи зараз підвезуть, але ніхто не приїхав і автомобіль забрали на штрафмайданчик.

Дивіться також: Водій Uber Shuttle висаджує пасажирів посеред перехрестя

«Вони не брали участі в конкурсах на маршрути. Вони не повинні їздити міськими маршрутами, не повинні зупинятися на зупинках комунального транспорту. Основна проблема, яку я їм озвучив – це якраз ігнорування конкурсів, адже це дає їм конкурентні переваги над іншими перевізниками. Хоча вони надають послугу, якій за якістю немає рівних сьогодні, та в абсолютно іншому ціновому діапазоні», – коментує колишній заступник голови КМДА з питань транспорту Дмитро Давтян.

Також у «Чесно» підозрюють, що водії Uber Shuttle працюють понаднормово. Законодавство забороняє працювати водіям понад 40 годин на тиждень.

Умови роботи оголошують численні партнери Uber – організації, які за певний відсоток підключають водіїв до системи. Наприклад, компанія Uberlin запрошувала водіїв працювати за графіком 7:00-21:00 з понеділка до п’ятниці.

До речі, цей же партнер торік привітав таксистів 500 літрами пива.

«Чесно» звернувся до Державної служби України з питань праці з проханням перевірити робочий час водіїв Uber Shuttle.

Принаймні відомо, що наднормова робота водіїв Uber є поширеною проблемою в інших містах.

Райдшеринговий формат Uber дозволяє уникати ліцензування як сервісу таксі. Та в деяких регіонах, таких як Ізраїль, Лондон, Барселона тощо, намагалися забороняти діяльність компанії.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button