Адвокат протестував в метро одноразовий квиток із QR-кодом. Що з цього вийшло?
Адвокат Дмитро Коробко вважає, що пасажири, що купили квиток з QR-кодом, мають право проїзду на будь-якій станції метро.
Адвокат Дмитро Коробко вважає, що пасажири, що купили квиток з QR-кодом, мають право проїзду на будь-якій станції метро.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 302 днів. За цей час ми опублікували 26351 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Фото: pauluskp.com
Нещодавно адвокат Дмитро Коробко провів експеримент в Київському метрополітені. Він купив одноразовий квиток з QR-кодом, намагаючись із ним пройти на станції, де немає автоматів для зчитування цих квитків (наразі це всі станції, крім «Кловської» та «Площі Льва Толстого»).
Дмитро спробував перескочити через турнікети, маючи смартфон із записаним QR-кодом і попросив працівників метрополітену викликати поліцію, щоб скласти протокол. Але працівники відмовляються вживати будь-яких заходів з коментарем, що такі випадки вже траплялися, і вони не мають підстав діяти.
На думку адвоката, пасажири, що купили квиток з QR-кодом, мають право пройти в метро. Більше того, формально пасажир може «використовувати» цей квиток безкінечну кількість разів, оскільки квиток із QR-кодом неможливо валідувати. Адвокат вважає такі дії абсолютно законними.
Наталка Макогон, радниця начальника КП «Київський метрополітен» дала коментар «Хмарочосу» з приводу цієї ситуації, зауваживши, що ГІОЦ наразі тестував продаж онлайн-квитків із QR-кодом, і «людина купила квиток на момент тестування». Турнікети для зчитування з’являться на кожній станції вже цієї осені – «ближче до грудня». На сьогодні турнікети встановленні лише на станціях «Кловська» і «Площа Льва Толстого». На «Сирці» турнікет є, але наразі він не працює.
Крім того, Наталка Макогон сказала, що Дмитро Коробко зробив свій експеримент «заради самореклами». Вона підтвердила, що наразі в метрополітену дійсно не передбачено штрафу за безквитковий проїзд, але можливо, скоро такі штрафи запровадять. Радниця начальника «Київського метрополітену» зауважила, що в Європі всі платять за проїзд, тому що штрафи за безквитковий проїзд дуже високі.
Фото: pauluskp.com
Наталка Макогон також наголосила, що громадянин мав можливість оплатити разову поїздку іншим способом, наприклад, купити жетон чи сплатити безконтактно банківською карткою. Натомість адвокат на записі кілька разів повторює, що не мав при собі грошей і картки, щоб оплатити поїздку по-іншому, і тому, зіткнувшись із проблемою, вирішив провести експеримент.
На думку Дмитра, саморекламою займається якраз київська влада, яка заявила про впровадження програми Kyiv Smart City, що в реальності погано працює. Натомість Наталка Макогон повторює, що систему е-квитка впроваджує в Київському метрополітені комунальне підприємство ГІОЦ, тому з претензіями треба звертатися до нього, а закликати інших людей порушувати «неправильно з точки зору адвокатури».
Читайте також: Нові правила київського метро: не пустять у спідній білизні й не дозволять заспівати
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті