Світові музеї переглядають творчість Поля Ґоґена через його «колоніальну поведінку»
На думку музейників, звертаючись до білих плям в роботах видатних художників, «ми можемо наблизити їх до себе».
На думку музейників, звертаючись до білих плям в роботах видатних художників, «ми можемо наблизити їх до себе».
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Світові музеї переглядають своє ставлення до творчості Поля Ґоґена через те, що той займався сексом із дівчатками-підлітками та називав полінезійців, яких малював, «дикунами», пише Farah Nayeri для The New York Times.
«Чи треба взагалі перестати дивитися на Ґоґена?», – з такого запитання розпочинається аудіогід виставкою «Портрети Ґоґена» в Національній галереї в Лондоні.
Ґоґен провів майже 12 років життя на Таїті, пишучи там свої найбільші шедеври.
«Художник постійно мав сексуальні стосунки з молодими дівчатами, “одружувався” з двома з ними та давав життя дітям, – написано в галереї. – Ґоґен без сумніву користався зі своєї позиції привілегійованої західної людини, аби отримати якнайбільше сексуальної свободи».
Виставки Ґоґена відбуваються у всіх великих музеях світу – в Парижі, Чикаго та Сан-Франциско. Утім, постає питання про необхідність переосмислення його спадщини в часи підвищеної чутливості до питань статі, раси і колоніалізму.
Аналогічна виставка відбулася в Канаді в травні цього року. Перед самим відкриттям новопризначений директор Національної галереї в Оттаві Саша Суда вирішила змінити деякі експлікації, щоб уникнути нечутливих висловів. Приміром, фразу «стосунки з молодою жінкою з Таїті» замінили на «стосунки з 13 чи 14-річною дівчинкою з Таїті».
«Потрібно говорити про проблеми більш відкрито і прозоро, і таким чином ми матимемо більше зв’язків із сучасною аудиторією», – прокоментувала вона.
На її думку, звертаючись до білих плям в роботах видатних художників, «ми можемо наблизити їх до себе».
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті